Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shan schreef:Ik bedoelde ook niet dat je er iets aan kan doen hoor francis, ik vond het alleen zonde.(van dat laat ontdekken) Maar dit was zonder bijbedoeling.
JaBa schreef:Ik vind het toch raar dat de veearts de wonde niet meer wilde hechten. Wij hebben nog wondes gehecht van twee weken oud! Een wonde kan altijd gehecht worden, zelfs als er infectie/wildvlees opzit en hij al ontsmet is en weken oud is. Het is gewoon kwestie van de wonde goed op te frissen. Dus zelfs nu nog zou het kunnen gehecht worden. Nadeel is natuurlijk dat ze dan 14 dagen binnen moet blijven. Maar misschien kan je ze dan ook wat makkelijker verzorgen?

silvana schreef:je kan niet altijd een oude wonden hechten.Om een oude wond te hechten moet je de oude wondrand weg snijden ,en bij niet alle wonden heb je dan genoeg ruimte over om de wond dicht te keijgen en dan krijg je net als in het geval van mijn paard dat de wonden gaan scheuren en dat je met uitgerafelde randen komt te zitten.
Vulkatangel haal je in België gewoon bij de apotheek,maar ik neem aan dat een DA het ook heeft.
Maar super dat je wond er nu beter uit ziet.Gelukkig is het nog geen vliegentijd
damiano schreef:Hallo Francis![]()
Dat met je paardje is heel vervelend, maar geen angst.
Ze zal zich aan jouw wennen, en ze weet dat je haar niet pijn wil doen.
Met veel geduld, veel handkontakt over haar heele lichaam, en veel goede woordjes kom je bij een paard heel ver.
Geduld ligt in de rust van een Persoon![]()
Vulketangel is heel goed, alleen moet de wond al iets meer dicht zijn, en het voorkomt wild vlees. Maar nicht ech meteen van het beginn, omdat het toch tamelijk agressif is.
Wens je heel veel sterkte, en tot gauw.
damiano schreef:Hallo,
Hoe is het met het veulentje???
Hoop dat alles goed is, en dat de wond al stuken beter is
JaBa schreef:Ik vind het toch raar dat de veearts de wonde niet meer wilde hechten. Wij hebben nog wondes gehecht van twee weken oud! Een wonde kan altijd gehecht worden, zelfs als er infectie/wildvlees opzit en hij al ontsmet is en weken oud is. Het is gewoon kwestie van de wonde goed op te frissen. Dus zelfs nu nog zou het kunnen gehecht worden. Nadeel is natuurlijk dat ze dan 14 dagen binnen moet blijven. Maar misschien kan je ze dan ook wat makkelijker verzorgen?

zijwaarts gericht trappen, oei.