ik weet het niet meer hoor.- peesblessure

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: ik weet het niet meer hoor.- peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:42

is de pees ook ingespoten bij de d.a door een duur goedje bevordert ook de genezing Knipoog

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:46

Hier nog een die net uit een peesblessure komt. Geconsterteerd in April 2007, mocht pas voorzichtig weer beginnen voor de kerst. Wij mogen nog steeds niet in de bak, niet op een volte, en nog zo veel meer. Maar buiten rijden op halfharde paden mag wel. Ik zou zeggen, niet te dichtbij staan, want het genezing proces gaat met 'ups and downs'. Liefst gooi je paard op de wei, laat hem daar met rust en kijk weer in oktober hoe hij ervoor staat. Dan hebben jullie allebei de rust dat jullie verdienen. Sterkte !! Het kan wel goed komen, maar het heeft veel tijd en een lichte hand nodig.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:36

lester zijn been is niet ingspoten.
zodra het weer en het land het toe laat gaan de paarden weer 24/7 het land op tot oktober, ik was van plan om na het weideseisoen weer een scan te laten maken.
ik wil echt niets overhaast doen gezien de ernst van de situatie.

barbar

Re: ik weet het niet meer hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:43

Breghje schreef:
Het is een lopend topic, dus de onderwerpen die behandeld worden spelen op dat moment bij een persoon en daar wordt op ingehaakt. En idd, soms gaan er blz even helemaal nergens over, als tegenwicht voor de zwaardere onderwerpen.

Maar feit blijft staan dat 5 maanden niks is voor een peesblessure, ik ben een jaar zoet geweest en anderen nog langer. Dus geduld, geduld en geduld zullen je redding zijn, das makkelijk gezegd maar echt de enige manier.

ik had het advies van dolor al opgevolgd en me daar al voorgesteld Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:18

Hopelijk ga je er net zoveel steun en plezier ook aan het topic beleven als wij.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:58

doom schreef:
is de pees ook ingespoten bij de d.a door een duur goedje bevordert ook de genezing Knipoog
Hyaluronzuur?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:34

Mijn paard heeft sinds januari 2007 een vrij ernstige peesblessure. In November 2007 heb ik hem naar het paardenzwembad gebracht ( www.paardenzwembad.nl ). Toen had hij al maanden lang een extreem dik been. De kliniek wist echt niet meer wat we konden doen om het been dun te maken, hij heeft een half jaar op boxrust gestaan en we hebben 4 maanden gestapt. In die tijd hebben we hem iedere 6 weken laten controleren en al die keren is hij ingespoten met hydrlonzuur.
Na één week zwemmen was 98% van de zwelling weg. In totaal heeft hij er een maand gestaan.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:28

P.R.P. palated rich plasma kun je ook bij een peesblessure in laten spuiten .
Het word bij mensen al veel gebruikt en bij paarden beginnen ze er mee in Utrecht en bij nog een paar kliniken .
Het is bloed wat ze filteren en de witte bloedlichaampjes eruit halen en dat spuiten ze terug op de plaats van de blessure .
Het geneest peesblessures ,open wonden , botbreuken veel sneller en mooier .
Bij een peesblessure krijgt je er peesweefsel voor terug en geen littekenweefsel
Bij mijn paard is het ingespoten in een band blessure die dus volgens de dierenarts in de Lingehoeve hersteld is maar ik ben nog heel voorzichtig omdat het nog maar 3,5 maand geleden is .
In Belgie kost zo,n spuit 600 euro incl scan die is nodig om de spuit op de goede plek te krijgen .
Wolvenga heeft deze spuit ook kost geloof ik iets duurder en Utrecht is er net mee begonnen ik weet niet wat het daar kost .

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 19:43

ok bedankt, ga info zoeken.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:42

G P S van Biomet is het zelfde daar kun je op de google ook al wat van vinden

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:31

geduld geduld en nog eens geduld.
Ik ben heel langzaam op gaan bouwen sinds begin November en ben nu al op 5 minuten draf en 2x 30-45 minuten stappen. Het kan dus wel maar het gaat met vallen en opstaan en wat ik zeg veel geduld hebben.
Terouwens ik gebruik Dolobene gel voor zijn pees en dat werkt super

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:32

De tussenpees van één van mijn paarden is gescheurd. In augustus vorig jaar stond ze opeens met een dik been en liep ze kreupel. Boxrust was het advies maar ik heb haar lekker in de we laten staan met de andere paarden. Hier is ze rustig en vertrouwd. Nu 7 maanden later stap ik nog steeds met haar. Haar been is nu al een tijdje goed droog maar in draf loopt ze nog steeds kreupel.
Erg vervelend want zelfs nu ze pijn heeft wil ze nog steeds graag lopen... Waarschijlijk laat ik er dit jaar dekken en ga ik nu nog een jaar stappen als er dan niets verbeterd is gaat ze met vervroegd pensioen. Ze is nu bijna 15 jaar oud...

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:35

Wat bij een vriendin erg goed geholpen heeft is het warmen van het been. Hierdoor gaan de bloedvaten meer open staan en kan het bloed beter stromen. Haar paard heeft daar erg veel baat bij gehad! Zij deet dit d.m.v. die dingen met gel erin voor als je koude handen hebt en dan met behulp van een bandage zo om het been.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:52

heel veel geduld......en ik heb een ding uit Amerika gekocht, een soort ultrageluid, heeft de genezing enorm versneld. Zet hem lekker in de wei, en kijk in okctober weer. heel veel succes

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 22:24

Raya schreef:
De tussenpees van één van mijn paarden is gescheurd. In augustus vorig jaar stond ze opeens met een dik been en liep ze kreupel. Boxrust was het advies maar ik heb haar lekker in de we laten staan met de andere paarden. Hier is ze rustig en vertrouwd. Nu 7 maanden later stap ik nog steeds met haar. Haar been is nu al een tijdje goed droog maar in draf loopt ze nog steeds kreupel.
Erg vervelend want zelfs nu ze pijn heeft wil ze nog steeds graag lopen... Waarschijlijk laat ik er dit jaar dekken en ga ik nu nog een jaar stappen als er dan niets verbeterd is gaat ze met vervroegd pensioen. Ze is nu bijna 15 jaar oud...

bij lester is het ook de tussenpees maar dan vanaf september.
het duurt dus ong even lang en hij is ook bijna 15 jaar.
mijn vehaal lijkt veel op die van jou maar dan is het een ruin. Haha! Clown

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:47

Mijn pony van bijna 15 jaar heeft 6 jaar terug een peesblessure gehad, na 3 maanden op stal en langzaam opbouwen was het klaar.
Helaas vorig jaar juni begon het weer! Ik heb haar een paar weken op stalrust gehad maar dat voelde niet goed(was het eindelijk het weideseizoen moet het beestje de stal in!) ze kreeg een strakke bandage van de DA en zakjes poeder voor over het voer.
Ik ben sindsdien bezig met stappen en verder rust, maar wel gewoon in het land gehad, in oktober een peesscan, was duidelijk te zien. Een zwelling op de diepe buigerpees.
Maar nu na al die tijd blijft het been een beetje dikker dan het andere dus gaat ze deze zomer voor 6 maanden naar een natuurgebied, daarna wil ik weer scannen. Dan zijn we er alweer 1 1/2 jaar mee bezig!
Ik wil graag dat het goed komt, zou graag nog vele buitenritten met haar maken tot mijn veulen(vd andere merrie) groot is.....