Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
33Bonita33 schreef:ladolcevita schreef:Knarsetanden is stressverwerking, het strakker doen van de neusriem zal alleen meer stress veroorzaken.
waarom zou mijn vz shet dat dan doen als hij ontspannen staat te genieten als ik hem aan het poetsen ben? en tegelijkertijd soms knarstand?
Luckystory schreef:Jeezes,....; neusriem strakker doenWat een advies zeg.
![]()
Als ik jou was zou ik even een paardentandarts erbij halen. Knarstanden kan een paard doen uit pijn of stress. Duidt dus op een probleem in de mond of de manier van rijden.
Mijn paardje heeft het ook eens een periode gedaan. Na het wegvijlen van wat haken, heeft ze het nooit meer gedaan.
Moelie schreef:Zo, je kan ook normaal reageren zeg! Ik zeg dit omdat een vriendin van mij dit laatst ook had bij haar paard, toen deed ze de neusriem strakker. Daarom zet ik het hier. En zeg nou niet; dan heeft zij er weing verstand van want dat heeft zij wel!
Ik zelf heb geen ervaring met paarden die dit doen dus dacht dat het wel goed advies was omdat zij dat dus deed. Dus de volgende keer aub een beetje normaal reageren, we proberen hier allemaal te adviseren dus respecteer dat ook gewoon joh!
En dat zoiets absurd is, zijn we het, denk ik, wel over eens?
Barbet schreef:Wel een heel oud topic uit 2008![]()
Maar het lijkt me niet goed, als je net een nieuw paard hebt die kreupel loopt, knarsetandt en je gaat er t mee rijden.
hasufel schreef:Hij mankt? En dan ga je rijden?
Lijkt me dat je eerst een DA laat komen.. combinatie mank en knarsetanden is wel een flinke rode vlag
Is hij klinisch en röntgenologisch goed gekeurd voor aankoop?
Citaat:Ja maar na de galop is dit weg en hij doet het hoogst waarschijnlijks denk ik gewoon fake want niemand vind van waar het vandaan komt. De staleigenaar had die aangekocht en doorverkocht aan ons en vandaag heb ik met een martingaal gereden e deed hij dit niet.