knoflook slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peter500

Re: knoflook slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:50

Knoflook is ook goed tegen mensen en de vliegen zijn ook minder happig!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:25

mijn vorige merrie heeft 6 jr lang knoflookpoeder gegeten...nooit wat gehad daardoor...en mijn nwe paardje krijgt ook knoflookpoeder...is goed voor de bloedsomloop en in de zomer goed tegen de vliegen/muggen...dus..tja iedereen moet ook doen en geven waarvan ie zelf achterstaat....ik heb nog nooit vernomen dat het slecht zou zijn.....

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:04

Bij paarden dus niet goed voor de bloedsomloop. Het breekt dus bepaalde cellen af. Wat goed is voor mensen, is niet per definitie ook goed voor paarden!!

Dat een paard er geen last van heeft, kun je helemaal niet weten, tenzij je bloedonderzoek hebt laten doen. alleen bij het voeren van grotere hoeveelheden wordt de bloedarmoede dusdanig dat je symptomen gaat zien.

Bij ons op de vorige stal waren er ook een aantal mensen die het voerde tegen de vliegen en het hielp ook nog eens geen moer! Niet als je het met verantwoorde hoeveelheden voert althans.

Aangezien het dus ook niet goed is voor het bloed zou ik het gewoon achterwege laten. Waarom iets in je paard duwen als hij niets mankeerd?

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:07

Mijn Paardje
krijgt verse knoflook 2 x in de week ,
het stinkt zo aan je handen ! haha Haha!

Maar verse is toch het beste vind ik zelf Lachen

mijne moet ht wel met muesli anders hoeft ze het niet !

x

Bloem_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:41

gaat hij van uit zijn mond stinken Tong uitsteken
ik ga het ook een keertje proberen te geven, kijken of hij het wil!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:48

Knoflook is dus echt nie slecht voor paarden ! Het is zelfs gezond als je het in beperkte mate geeft.
Ik zou het ook niet aan één stuk door geven.
Maar het verhaaltje wat hier rond gaat op bokt dat knoflook of zelfs fenegriek bloedarmoede zou veroorzaken is dus helemaal niks van waar !
Toen ik om advies vroeg aan het Pavo GroomingTeam heb ik ook enkele vragen gesteld & dus ook gevraagd of het waar was dat knoflook &/of fenegriek bloedarmoede zouden kunnen veroorzaken.
En ze hebben erop geantwoord dat hier niets van klopt & dat het waarschijnlijk weer een verhaaltje is zoals wel meer gebeurd over andere dingen.
Knipoog

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:53

Ik geef mijn paard al 4 jaar, iedere dag, knoflook poeder door zijn meusli en heb nooit ergens problemen mee gehad. Ik vind juist dat hij in de zomer zelfs minder last heeft van vliegen. Eerst gaf ik hem ook verse knoflook teentjes uit de hand, maar uiteindelijk vond hij dat toch niet zo lekker!
Ook vaker mijn dierenarts naar hem laten kijken of hij bloedarmoede had en daar was niets van waar, dus ik blijf het gewoon geven. Waarom zouden ze het anders in alle paardenwinkels verkopen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:56

Dat is zo'n dooddoender..waarom verkopen ze het...

Er liggen daar wel meer dingen die beter er niet zouden kunnen liggen Lachen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:46

Niisj, als ik knoflook verkocht zou ik ook zeggen dat het zo slecht niet is....

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:49

paarden kunnen inderdaad bloedarmoede krijgen van de knoflook, maar dat betekend niet gelijk dat het zo is, ze KUNNEN het krijgen,net als op de bijsluiter van medicijnen staat dat je dit of dat KAN krijgen.

Ik denk meer dat ze hetkunnen krijgen als je 20 jaar dag in dag uit ladingen knoflook voert, wat dus niemand doet, Ikgeef mijn paard ook vrijwel iedere dag eenschepje knoflook granulaat.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:57

ik geef mijn paard elke dag(eertse twee weken elke dag1 nu naar twee maal per week 1 teentje )) een teentje verse knoflook hij is er gek op
en hij heeft er baat bij met zijn mok
het is een fries met lange manen en ook voor de zomer is het super
tegen het schuren
Haha!

Nortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:51

je hebt toch ook van die knoflook smakende snoepjes? van die vazuintjes ofzo.. of ander soort.. daar zit toch ook knoflook in?;)

en t helpt toch ook echt tegen de vliegen? *je hebt toch ook van die knoflook anti muggen sprays?*

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:56

MariekeA schreef:
Bij paarden dus niet goed voor de bloedsomloop. Het breekt dus bepaalde cellen af. Wat goed is voor mensen, is niet per definitie ook goed voor paarden!!

Dat een paard er geen last van heeft, kun je helemaal niet weten, tenzij je bloedonderzoek hebt laten doen. alleen bij het voeren van grotere hoeveelheden wordt de bloedarmoede dusdanig dat je symptomen gaat zien.

Bij ons op de vorige stal waren er ook een aantal mensen die het voerde tegen de vliegen en het hielp ook nog eens geen moer! Niet als je het met verantwoorde hoeveelheden voert althans.

Aangezien het dus ook niet goed is voor het bloed zou ik het gewoon achterwege laten. Waarom iets in je paard duwen als hij niets mankeerd?

oke, dan mag ik zeggen dat ze er geen last van heeft! bloedonderzoek gaf niets aan wat door de knoflook kon komen. ik voer dat nu voor het 2e jaar. wel met mate, en niet constant achter elkaar door, maar dan weer paar weken wel, dan weer even niet enz...

t helpt niet echt tegen muggen hoor. dat heb ik helaas nog niet mogen ervaren iig...