Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Billy20 schreef:Kan het zijn dat het eerst erger wordt? Want dat is bij mij wel zo en ik geloof dat ik dat ook ergens heb gelezen.
De eerste weken kan het erger worden, een goed teken ! Lancome schreef:Las inderdaad dat Cortaflex goed zou helpen, maar bel morgen eerst de DA voordat ik onnodig iets ga geven.
Op dit moment loopt hij niet helemaal goed, vandaar dat ik hem 14 dagen rust en speciaal beslag moet geven. Advies was om daarna rustig aan op te bouwen en regelmatig beweging te geven. Denk er ook aan om klassieke (rechtricht) lessen te gaan volgen. Iemand daar ervaring mee?
Mist schreef:Mijjn paard heeft overigens zware arthrose- beoordeeld vanaf foto's- maar dat is het nu net met arthrose, er is geen pijl te trekken op het klinische beeld, vergeleken met de foto's
Niggie schreef:Op onze manege loopt er ook `met Artrose. Hij krijgt verder helemaal niks speciaals qua voer ofzo. Gewoon iedere dag beweging en dan gaat het behoorlijk. In het begin is hij wel stijf, maar hij komt dan ook niet eens op de wei. Maar hij doet het wonderbaarlijk goed!
pinuts schreef:Bij mijn paard is het vorige week ontdekt. Gelukkig reden wij al recreatief en geen wedstrijden, maar we stappen nu elke dag met hem en het gaat al beter. Hij krijgt nu nog pijstillers, en gaat dan aan de supplementen. We zullen zien hoe het loopt, hopelijk kan ik er nog op rijden.. maar ga er echt niet meer veel van vragen (zoals ik hier lees, Z wedstrijden, springen.. phoe) daar zou je mijn paard niet beter op maken.. maar dat is natuurlijk per paard verschillend..
pinuts schreef:eerlijk gezegd denk ik dat je eerst heel blij mag zijn dat je weer op kan zitten, en ff rusten met het intensieve trainen..
edit: het is misschien hard, maar bedenk wel, atrose is een begin van het einde. ( hoe lang dit zal duren verschilt per paard..)