Teveel water drinken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Teveel water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:28

bind anders een plastic tas er omheen.
Knipoog

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:02

Zammie schreef:
Mias schreef:
Ik zou er voor zorgen dat je eerst een andere bak hebt waar je water in kan doen voordat je het waterbakje gaat afsluiten/minderen.
Ik vindt het, persoonlijk, namelijk niet dier vriendelijk om een paard te onthouden aan de hoeveelheid water die hij zelf wil drinken.

Als je de berichten had gelezen, had je gezien dat het niet de bedoeling is dat het paard geen water krijgt, maar om te kijken hoeveel hij drinkt... Hij kan dus net zoveel drinken als normaal, aaleen kan ze dan zien (ze doet water in een hangbak) hoeveel hij drinkt...

Ik lees heel goed! Knipoog
Want uit deze bericht van haar kan ik opmaken:

Quissie schreef:
Wil zo'n bak aan de tralies hangen waaruit ze kan drinken, maar dan kan ik daar 20 liter per keer ingooien en dan kan ik nakijken hoeveel ze drinkt..

Ze heeft dus nog geen bak! Anders had ze wel geschreven dat ze een bak had hangen.

Quissie schreef:
edit: nog steeds niets passend voor onder de lepel gevonden.. ze haalt alles dr weer uit Tong uitsteken want het water waar je niet bij kan is veeel lekkerder dan het water waar je niets voor hoeft te doen..Vork

Ze heeft al wel geprobeerd om dingen onder de lepel te leggen zodat de lepel niet meer ingedrukt blijft er dat het paard maar een beperkt aantal (mili)liter kan drinken.

Had er niks op tegen gehad als ze het waterbakje had afgesloten en dan een voerbak vol met water had neer gehangen. Maar dat heeft ze niet gedaan, want ze heeft zo'n bak niet.

Tenminste, dit maak ik op uit haar berichten. Maar ik kan het fout hebben.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:30

ik denk dat ze nog zoekende is naar oplossingen....

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:09

Juist ik ben nog zoekende na een oplossing... Plastic zak lijkt me gevaarlijk, als ze daaraan gaat eten.. ga eens kijken of ik de lepel eraf kan halen, echt niets past er onder zonder weg te glijden...
En ja mijn paard heeft nogsteeds onbegrensde mogelijkheid tot drinken... En direct als ik wat voor in de bak vindt krijgt ze heus haar hangbak wel. Heb toevallig het beste voor met mun paard, vandaar ook mijn vragen. Als je nou ff met een goede oplossing komt ipv me zo te bekritiseren op de exacte woorden die ik zeg... Bloos

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:46

Je zou natuurlijk ook het hele waterbakje eraf kunnen halen. Moet je natuurlijk wel een eindstop op de leiding doen..

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:48

ja dat is misschien ook wel wat.. neem zaterdag mun vriendje eens mee, die is wel handig met dat soort dingen.. Eerst eens proberen de lepel eruit te halen anders misschien wel de hele bak weg. Zat er aan te denken om er anders misschien een stalen plaat overheen te maken ofzo, maar het probleem is dan dat er geen scherpe randen aan mogen zitten..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:51

Lukt het echt niet met een halve baksteen. Ik heb dit weleens gezien bij een paard wat ook niet veel mocht drinken en daarom het waterbakje was afgesloten...

westerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:55

Ik denk ook meteen aan suikerziekte. heb het namelijk zelf ook. als dij bloedwaardes heel erg hoog zijn bij mijzelf heb ik ook erge dorst. En als ze dan mijn waterbakje zouden afsluiten zou ik helemaal gek worden. Je lichaam zegt namelijk dat je moet drinken,drinken en nog eens drinken om die teveel aan suikers kwijt te raken.

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:15

Op de een of andere manier kan ik die nog te ver naar achteren drukken en dan kan de lepel nog naar beneden.. of ze zijn zo lang dat ze boven de waterbak uitkomen en dan eruit gewipt kunnen worden.. Ga nog even in de tuin opzoek Lachen anders ga ik de lepel vandaag eens proberen te verwijderen

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:25

ik snap niet dat er niet direct een bloedonderzoek gedaan kan worden. Ik zou daar gewoon naar vragen. Hoef je ook niet moeilijk te doen. Als je paard zoveel drinkt en dus ook plast, kan het ook zijn dat er iets is met de nieren. Ik snap de reden van de DA niet om geen bloed te prikken. Lijkt mij toch wel logies om te gaan kijken wat er scheelt, want er moet een reden voor zijn. Is niet normaal.

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 14:14

Nou het bloedprikken hadden ze het zowiezo niet over, in eerste instantie zou dan een urineonderzoek worden gedaan.. bloedonderzoek was de laatste keer ook niet afwijkend, maar misschien heeft zich nu wat ontwikkeld..
De dierenarts wilde eerst even weten hoeveel liter ivm het wel of niet abnormaal zijn enzow.. hij kon dan diverse tabellen raadplegen.. K weet het ook niet precies, ben geen DA.. Vork Laten we dus maar braaf luisteren

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:06

ja idd, braaf doen dan maar.
Wanneer was laatste bloedonderzoek?