DaydreamRick schreef:Af laten maken doen wij absoluut niet, alleen als het voor het paard echt niet meer te doen is.. Als hij inderdaad ernstig kreupel zou gaan lopen dan houden we hem wel gewoon, dan kan hij hier blijven staan op de wei.
Ik heb van veel mensen andere reacties gekregen die zelf ook een paard hebben met hoefkatrolontsteking, dat hun er nog jaren mee konden rijden. Waarom zou dit paard er nu steeds meer last van krijgen in een korte tijd, als ik er goed mee omga en hem niet erg belast?
Dus met pijn in het weiland laten lopen is dat wel een optie?. Helaas is de paardensport veel te duur om hem voor de lol erbij te hebben. Als een paard pijn heeft moet hij zo snel mogelijk verlost worden beter voor beide.
Een paard van 5 jaar met een 4 is toch wel erg triest de kans dat hij oud wordt is gewoon klein.
Tevens zou ik er liever mee in de bak rijden en longeren dan ermee het bos in gaan.
Regelmatig belasten en een goede bodem is voor dit soort paarden erg belangrijk. In het bos is de bodem vaak slecht en veel gaten die kan de slijtage (nog hem maar even zo) alleen maar erger maken en als het paard een sterk karakter heeft gewoon doorlopen.
Ik weet ook niet waar het zit?. Maar als het bv voor zit en het paard wordt niet getraind heb je de kans dat het veel op de voorhand gaat lopen en de slijtage alleen maar harder gaat.
Mijn oude paard had 3/4 rondom al zijn benen we wilde ermee gaan crossen dat was dus geen optie. Op advies van da is hij ingespoten en hebben er recreatief mee in de bak gereden en buiten alleen op goede bodems. Hij heeft het toch nog ruim 4 jaar volgehouden wat toch best lang was. De pijn kwam terug en in het weiland zetten met pijn vind ik gewoon geen optie voor een druk paard.
Als ik jou was zou ik het niet doen het risico is te groot dat het je zo veel geld gaat kosten als het misgaat. Mocht je het paard gratis meekrijgen is het het overwegen waard maar dan nog garantie tot aan de deur. MAAR ik zou dit paard juist regelmatig laten bewegen op goede bodems en niet mee gaan crossen in het bos.
Er lopen meeeeeeeeeeeeer als genoeg goede paarden rond in nederland die niets hebben en waar je alles mee kan doen.