Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

BarbaLala schreef:cheyentic schreef:voor wat jij wil kun je wel een paard met gebrek kopen, maar zeker geen dampig paard!!
maar wat postbodesiem schrijft klopt als een bus..
je kan ook gewoon een ouder paard kopen wat niks mankeert voor niet veel geld..
succes
En waarom dan geen dampig paard?
Ik heb ook een dampig paard, maar als je in een niet te vergevorderd stadium bent, is er niks aan de hand, alleen rustig aan doen en goed conditie opbouwen.

mikado_36 schreef:Een paard kopen met gebreken word door iedereen afgeraden,
Maar als je een paard hebt die artrose krijgt, terwijl hij bij je staat, is alles ineens heel anders.
Ik vind het op zich geen probleem, moet best kunnen, het is alleen enorm rekening houden met het dier/

CarpeDiem schreef:Heeft je dierenarts je er ook bij verteld dat OCD erfelijk kan zijn?
DaydreamRick schreef:Even een update..
Dat paard met artrose gaat hem niet worden, hij liep na het 2e rondje draven al ontzettend kreupel.. Erg triest maargoed..
Nu heb ik een paard op het oog, wat ze praktisch voor niets wegdoen. Alleen heeft hij een hoefkatrolontsteking graad 4, dus het 'ergste'.. Het paard is ook nog maar 4 en wordt dit jaar 5, en volgens de mensen geschikt voor af en toe rijden, maar zeker nier dressuurmatig etc.. Nu gaan we binnekort kijken, maar heeft iemand tips waarop ik moet letten? en wat jullie ervan vinden om een paard te nemen met zo'n gebrek?
cheyentic schreef:als je een paard klinisch laat keuren komt de dierenarts er wel mee wat er daadwerkelijk aan de hand is.. wel zielig voor het paardje
maar van dat bloedprikken onthou ik.. nooit bij stil gestaan..