Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CarpeDiem schreef:Fijn dat Kayro het zo goed doet!!
Hoe zien zn beentjes eruit?
Noah2006 schreef:Interessant topic. Vooral om te lezen Kayro er nu zo goed bovenop is gekomen.
Verhalen wat mensen meemaken met OCD en artrose daar krijg ik altijd de rillingen van. Maar het is wel goed om te weten dat soms te behandelen is en dat het voorkomen kan worden.
Zelf ben ik daar nog niet helemaal over uit. Je hebt wel speciale voeding Pavo Grow en speciale voeding die je kan geven zodat de gewrichten sterker worden. Iemand hier al ervaring mee?
. Je kan het bestellen op www.dierennieuws.nl. Ik denk ook dat het voor een groot deel erfelijk is, maar met goede voeding kan het misschien wel voorkomen worden Noah2006 schreef:Ik voer mijn veulen Gelatinel, soort coke wat je door het voer mengt. Je kan het bestellen op http://www.dierennieuws.nl. Ik denk ook dat het voor een groot deel erfelijk is, maar met goede voeding kan het misschien wel voorkomen worden
lindalieneke schreef:Ik vind dit ook heel interessant om te lezen, de mijne wordt a.s. woensdag geopereerd aan zijn RA Kogel.
Hoe doe je het met de voeding van Kayro, en wat geef je hem voor voer nou??? Daar zit ik nog een beetje mee in mijn maag.
Liefhebber70 schreef:Wat leuk om te lezen dat Kayro er zo goed bovenop gekomen is! Ik heb meerdere paarden laten opereren aan OCD, met goede en slechte afloop!
meer! CarpeDiem schreef:Jalo: vraag eens of ze Joint Saver Pro ( ook wel Joint 4 S) eens goed willen bekijken. Dat geven wij vaker bij gewrichtproblemen en als aanvullen bij OCD operaties komt het ook wel eens voor..
Precieze samenstelling durf ik uit mn hoofd niet te zeggen.
Gelatinaat is ook niet iets wat wij aanraden.. Mede door eigen ervaring.
Dat wil naar mijn mening voldoende zeggen
http://www.bakkersqualityproducts.nl/shop.html?groep=Paard%20en%20pony&subgroep=Benen%20en%20hoeven Aimee schreef:Ja, maar over het algemeen wordt toch gesteld dat paarden waarvan bekend is dat ze OCD hebben en daar al jaren mee in de sport lopen, hier geen last (meer) van krijgen.
Heb je enig idee waardoor het fragment linksvoor is losgegaan?
Is uitgesloten dat de kreupelheid ergens anders van kwam?
besita schreef:was het maar waar![]()
als deze op jonge leeftijd op de foto was gezet dan kan de arts oordelen of het nodig zou zijn om het te laten verwijderen ...dan is de kans dat het kraakbeen wordt beschadigd er niet ..
besita schreef:Joint saver pro is super spul ...dat spul van primeval vind ik echt helemaal niks
Aimee schreef:besita schreef:was het maar waar![]()
als deze op jonge leeftijd op de foto was gezet dan kan de arts oordelen of het nodig zou zijn om het te laten verwijderen ...dan is de kans dat het kraakbeen wordt beschadigd er niet ..
Als zo'n paard al 15 jaar met OCD loopt, hij loopt er altijd goed mee, maar opeens gaat het kraakbeen ervan beschadigen... Dat vind ik vreemd. Hij heeft er immers al jaren sport op zitten, zonder beschadiging aan dat kraakbeen.
Aimee schreef:besita schreef:Joint saver pro is super spul ...dat spul van primeval vind ik echt helemaal niks
Als je iets wil geven dat écht werkt:
http://www.fedequine.com/product_detail ... php?id=124
Bekijk vooral ook de powerpointpresentatie in de link onderaan de bladzijde.
Zou dit middel beter zijn dan Arthri Aid of Joint saver pro?? splash1999 schreef:fijn dat het goed gaat . De ocd tjes zien er netjes uit. Die van mij had er 7 en waren vrij groot van structuur. heb ze nog ergens in een potje zitten maar durf het otje niet open te maken (enrome stank denk ik)