Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
! Ik kan dus bijna al een ketting maken
!geerke schreef:oh,ik was even vergeten dat het ook eraan ligt hoe je paarden houd,als een paard gewoon de hele dag kan eten,gras of hooi,dan is het risico op haken nihil,de kiezen slijten dan gelijkmatig (als het goed is...)mijn paard van 20 heeft geen haken en nog nooit gehad ook,wel is er een wolfstand getrokken..Laats at hij moeilijk,dus ik kijken in zijn mond,zat er een wondje,hij had weer priktakken gegeten,vandaar...
na twee dagen was het weer inorde,dus tandarts weer afgebeld.
Haken zijn overgens niet makkelijk te zien,ze zitten helemaal achterin(meestal),dus je paard moet het wel toelaten om je erin te laten kijken,zonder sper....
geerke schreef:dankje....mijn avond ook weer goed...

Tooske schreef:geerke schreef:oh,ik was even vergeten dat het ook eraan ligt hoe je paarden houd,als een paard gewoon de hele dag kan eten,gras of hooi,dan is het risico op haken nihil,de kiezen slijten dan gelijkmatig (als het goed is...)mijn paard van 20 heeft geen haken en nog nooit gehad ook,wel is er een wolfstand getrokken..Laats at hij moeilijk,dus ik kijken in zijn mond,zat er een wondje,hij had weer priktakken gegeten,vandaar...
na twee dagen was het weer inorde,dus tandarts weer afgebeld.
Haken zijn overgens niet makkelijk te zien,ze zitten helemaal achterin(meestal),dus je paard moet het wel toelaten om je erin te laten kijken,zonder sper....
Het heeft echt geen reet te maken met hoe je je paard houd of die wel of geen haken zou hebben.
Dat eeuwige gezeik over hoe je paarden zou moeten houden word je onderhand ook helemaal ziek van zeg bah.
Hoe jonger hoe beter zeg ik altijd maar en ja ook jonge paarden hebben haken hoor!
MisMartine schreef:Celine_M schreef:Mijn 4-jarige had ook haken bij de eerste controle hoor..
Mijn tweejarige heeft dat nu. En ik snap er niets van. De proppen komen zo uit haar mond rollen. Maar denk dat als ze naar de tandarts is geweest, dat ze weer meer aankomt en misschien zelfs meer gaat groeien.
Mariekexzita schreef:waarschijnlijk komt hij dit weekend, :d