pony heeft al 1a2 weken diaree wat er tegen doen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: pony heeft al 1a2 weken diaree wat er tegen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:48

nat hooi geven als je door hoesten voordroog moet geven
en laat even inweken, niet afspoelen en dan geven
beste gewoon buiten zetten, in stal is ook meer stof

en even geen kuil geven

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:19

Volgens mij heb ik nog nergers gelezen dat er zand in de darmen zou kunnen zitten. Daar raken ze ook van aan de dunne. En als paarden op nat land staan dan krijgen ze toch met de wortels van het gras zand binnen.
Misschien kun eens wat mest, ca. 3 ballen, in een handschoen doen, handschoenen hangen bij het tankstation. Daar water bij, beetje kneden en met een wasknijper ophangen. Een paar uur later kijken of er zand onderin de vingers zit.
Zo ja, dan een kuur sand-ex/zand weg geven.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:23

Bij mijn vorige paard was diarre wel het eerste voorteken voor koliek. Maar dat was al binnen 1 dag raak. Toch is een kuurtje sandclear vast geen verkeerd idee. Ik geef het mijn paarden nu een a twee keer per jaar als preventieve kuur.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:14

TS: laat je nog eens weten wat je gaat doen en hoe het verder gaat?
Succes!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:19

nou toen ik vanochtend op stal kwam lag hij nog lekker tepitten... heb hem toen in de paddock gezet en ben gaan mesten en er lagen al 2 soort van hoopjes dus het word al vaster.. hij krijg nu gewoon nog kuil omdat wij geen hooi hebben en dat dus gehaald zou moeten worden wel hebben we het kuil in de gang gehange in een groot net dus droogt het en krijg hij nu alleen droog kuil..
ik heb geprobeerd hem wat brokjes/muslie tevoeren maar dat ging er niet in liet het gewoon staan en knabbelde aan zijn kuil.. ik heb een andere DA gebeld en die zei dat als het nu aan de beterende hand is hij over 4 dagen komt kijken als hij morge weel hele dunne mest heeft komt hij morgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:24

geen slaolie,dat laxeerd juist,twee handjes droge zemelen door zijn voer kan ook helpen