broadway schreef:Ik denk dat de hoeven toch een heel belangrijke rol spelen in dit probleem! Op deze laatste foto oogt hij lichamelijk in ieder geval goed verzorgt en gezond !
Het lijkt erop dat hij een graasvoetje heeft ontwikkeld, rechts , en daarom verkeerd belast m.a.g.brokkelhoef en opgerold over de hele bovenlijn , waardoor hij dik lijkt maar het niet zo is.....ik twijfel dus of het een hoefbevangenheid is geweest of spierbevangen in combinatie met zere voeten.....
Ik zou voor ijzers met zooltjes adviseren om te kijken of het dan over is en normaal voeren, maar toch wel uitkijken in de wei, zodra het gras gaat groeien....
Ook kan het meetellen dat hij veel minder (of anders )loopt onder het zadel toen hij manegepony was en nu alle dagen kan grazen.....Hoe lang heeft hij in de manege gelopen en hoe vaak werd hij nu gereden?
Als dit probleem speelt kan de dierenarts er weinig aan doen, maar de hoefsmid destemeer !
We gaan aankomende zaterdag beginnen met een bak aan te leggen, zodat hij in de zomer nog langer buiten kan staan maar dan niet al te veel op gras
dan kan hij dus lekker hooi eten in die bak en soms half uurtje uurtje in de wei!!!als ''manege'' pony liep hij ongeveer 2 uurtjes op een dag en verder heeel de dag buiten. dat is ongeveer denk ik 7 a 8 jaar geweest.

dus even rustig de tijd nemen dat hij wat kan bijkomen.