Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
jenneke1029 schreef:Ben van mening als je goede kuil (echt bestemd voor paarden niet de koeienkuil) dan hoef je maar weinig biks bij te voeren.
Ze krijgen nu maximaal 2 kilo basis brok van pavo en daar doen ze het super goed op ze glimmen allemaal en de sportpaarden doen het bij mij daar ook goed op.
Goede kuil is dus het belangerijkste.
Veel brok voeren is helemaal niet goed voor paarden dat dacht ik ook altijd ze kregen hier eerst rond de 4 a 5 kilo slecht voor ze werdt mij gezecht.
Dit is mijn mening natuurlijk maar ik kijk hoe mijn paarden het doen.
viperlover schreef:Hallo,
Ik geef mijn pony altijd gewoon basisbrok van subli of besterly dit is het enige wat ze bij ons verkopen in de omgeving en anders zou ik het wel kunnen bestellen, En ik geef hem ook meusly of kruidenmelange.
Maar het punt is dat hij altijd zo fel is , en ik geef hem gewoon basisbrok.
Weten jullie nog iets om ervoor te zorgen dat hij niet zo fel word?
Alvast Bedankt!
Lara_Silver schreef:viperlover schreef:Hallo,
Ik geef mijn pony altijd gewoon basisbrok van subli of besterly dit is het enige wat ze bij ons verkopen in de omgeving en anders zou ik het wel kunnen bestellen, En ik geef hem ook meusly of kruidenmelange.
Maar het punt is dat hij altijd zo fel is , en ik geef hem gewoon basisbrok.
Weten jullie nog iets om ervoor te zorgen dat hij niet zo fel word?
Alvast Bedankt!
Mijn pony wordt ook te fel van basisbrok, ik voer hem gewoon Havens Muesli. Ik vind het super kwaliteit voer, goede kwaliteit/prijs verhouding en Silver is er dol op. Dan is hij lekker handelbaar, basis heeft voor hem gewoon nog te veel haver.
wiseguy15 schreef:hmm raar,, van basisbrok feller als van muesli?? wat voor basisbrok voer jij? van welk merk?

Ik zou eens proberen iets minder te geven bedankt

Ukster schreef:ik houdt ook niet zo van kuil.
ik voer veel hooi. heb ook een pittige pony, maar die krijgt nu veel hooi en 2 keer per dag voer. dit bestaat dan uit 1,5 mok basisbrok en 1 mok muesli.
vindt ook dat jij erg veel biks voert, en zeker die 1,5 kilo na het rijden.
je kan sochtends beter meer voeren, want dan kan hij die energie gebruiken voor het rijden.

Niisj schreef:Pavo Nature's best is wel degelijk compleet voer hoor. Je paard haalt er wel de nodige voedingstoffen uit.
Nature's best is trouwens geschikt voor paarden die wat te heet zijn.
Maar je heb zoveel merken. Ik zou idd een basisbrok of muesli geven & niet meer dan 1 kilo ...Of 1,5 kilo op de dagen dat ze gereden word ...
en daarom vind ik het ook zo moeilijk!
Lara_Silver schreef:wiseguy15 schreef:hmm raar,, van basisbrok feller als van muesli?? wat voor basisbrok voer jij? van welk merk?
Basissportbrok van Havens. Ik voer zo iets enkel als ik een langere rit ga maken, voor net dat beetje extra. Maar Silver heeft gewoon veel temperament, dat zal ook wel een grote factor zijn. Rustigere paarden zullen er zeker zo fel op reageren dan temperamentvolle paarden.

aerdenhout1 schreef:Oei...dan moet je niet bij mij op stal komen staan. Ik zal maar niet vertellen wat mijn paarden krijgen. Veels te veel ben ik bang![]()
viperlover schreef:Niisj schreef:Pavo Nature's best is wel degelijk compleet voer hoor. Je paard haalt er wel de nodige voedingstoffen uit.
Nature's best is trouwens geschikt voor paarden die wat te heet zijn.
Maar je heb zoveel merken. Ik zou idd een basisbrok of muesli geven & niet meer dan 1 kilo ...Of 1,5 kilo op de dagen dat ze gereden word ...
Er zijn idd heel veel merkenen daarom vind ik het ook zo moeilijk!
![]()
Maar de pavo kunnen ze leveren dus denk dat ik dit maar eens ga proberen maar moet ik dan de cerevit of naturs best nemen
Ook vind ik de Nature's best smakkelijker uitzien & vind ik de samenstelling beter.

viperlover schreef:[
Ja ik ga denk ik voor de natures best! had ook al gekeken op de pavo site en geleze dat ze hier langer op kauwen dus lijkt het me wel goed voer.

corinatoet schreef:viperlover schreef:[
Ja ik ga denk ik voor de natures best! had ook al gekeken op de pavo site en geleze dat ze hier langer op kauwen dus lijkt het me wel goed voer.
ik heb bewust pavo's nature best genomen daar zit het minste in, geen haver weinig suikers en eiwitten en ze moeten er ind. goed op kauwen