Osteopaat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn88

Re: Osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:19

unamie schreef:
carlijn88 schreef:
Is het ook zinvol om een osteopaat te laten komen zonder dat er echt duidelijke klachten zijn? dit onder werp heeft me wel erg nieuwschierig gemaakt en lijk me echt interesant Clown , er zunnen altijd dingen verbetert worden natuurlijk! of is het echt voor paarden met "klachten" ?

Zinvol is het altijd Ja
Vaak heeft het paard wel (vage) klachten maar worden deze niet herkend
Omdat men gewend is aan b.v het gedrag van het paard, en de manier van lopen
Na een behandeling blijkt o.a. dat het paard veel ruimer loopt, en makkelijker door de wendingen gaat.

je hebt me overtuigd Knipoog ik ga even informeren maar wat kan ik dan het beste laten komen alleen een ostheopaat of een fyshio alles wat hier boven word beschreven!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:31

carlijn88 schreef:
je hebt me overtuigd Knipoog ik ga even informeren maar wat kan ik dan het beste laten komen alleen een ostheopaat of een fyshio alles wat hier boven word beschreven!

Als je eerst iemand laat komen van www.happy-athlete.nl om de spieren los te maken (is meestal probleem no 1)
Dit is een supergoede methode, die snel het probleem snel oplost, en daardoor is het ook relatief goedkoop Cool (er zijn gemiddeld 3 behandelingen nodig)
Zij verwijzen je dan ook door, als het paard een wervel probleem blijkt te hebben

maar het kan zowiezo nooit kwaad om ook een osteopaath/chiropractor/manueeltherapeut eens laten kijken
Dat doe ik zelf ook altijd preventief bij mijn paarden.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:37

Op de site van ICREO een hele lijst van behandelaars. Welke moet ik kiezen? Heeft iemand ervaring met een van onderstaande mensen?
Ik woon in omgeving Utrecht.
Wat zijn de prijzen, wat hebben jullie betaald?

Dit is de lijst:

Stefan ALEN

Frank DIRCKX

Mariëlle KAMPHORST

Nethanja PRUIJSSERS

Nico SPEKSNIJDER

Nicolas VAN COPPENOLLE

Els BACH

Koen BUYTAERT

Geert LAENEN

Ellen MARTENS

Martine BURGERS

Heleen SLEBOS

Rita CELIS

Miranda WILSCHUT

Wilma KOOMAN

Jori WESTER VAN DER LINDEN

Aleid VERHOEFF

Nadia ROSSEL

Annelies DE WISPELAERE

Ute ERENS

Philip GYSBRECHTS

Anouk KOOLE

Minke LAGERWEIJ

Hymne RYDANT

Elke SCHEVERNELS

Ann VANDEN BOSCH

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:38

maar ben ik alles bij elkaar dan toch niet heel veel geld kwijt? kan je mischien een kleine indicatie geven

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:44

Ik kan op de happy-athlete site niet vinden wat het moet kosten, kan iemand dat wel vinden of weet iemand dat??

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:46

carlijn88 schreef:
maar ben ik alles bij elkaar dan toch niet heel veel geld kwijt? kan je mischien een kleine indicatie geven

De gemiddelde prijs van de happy-athlete therapeuten is gemiddeld 50 euro (sommige zijn goedkoper andere duurder)
Er zijn gemiddeld 3 behandelingen nodig, dus dat valt best mee..(vind ik)
voor een osteopaath/chiropractor/manueel therapeut moet je toch al snel rekenen op bedragen tussen de 60 en 100 euro per behandeling
Maar het kan goed zijn, dat jou paard alleen last van (pijnlijke) spieren.
Laatst bijgewerkt door unamie op 01-02-08 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:48

dankje wel Lachen, ga binnenkort even bellen ! zijn er nog personen waar ik beter specifiek om moet vragen of is iedereen goed?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:51

carlijn88 schreef:
dankje wel Lachen, ga binnenkort even bellen ! zijn er nog personen waar ik beter specifiek om moet vragen of is iedereen goed?

Iemand die niet goed is komt niet op de happy-athlete site te staan Cool
Dus het maakt niet uit welke je laat komen.
Wel zijn er 3 bij die nog in opleiding zijn (o.a. ik)
Zij doen misschien iets langer over de behandeling, maar zijn wel goedkoper

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:54

dat maakt mij niks uit ik heb de tijd wel Haha! ! het ligt er dus een beetje aan wie er een beetje werkzaam in mijn regio?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:58

carlijn88 schreef:
dat maakt mij niks uit ik heb de tijd wel Haha! ! het ligt er dus een beetje aan wie er een beetje werkzaam in mijn regio?

Hermineke zit denk ik het dichts bij jou!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:32

Ik heb zeer, zeer goede ervaring met Martine Burgers en zij kost ook maar 60,- per behandeling hoor. Knipoog

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:55

doet zijn naast ostheopatie ook massage ect.?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:31

Heb fijne ervaringen met Nico Speksnijder! Erg rustig, legt ondertussen ook goed uit wat ie doet.
Mijn lastige merrie (wat betreft haar lijf aanraken) staat bij hem als een lammetje tijdens het behandelen Haha! !

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:55

Ik heb Ellen Martens 2x langs gehad van icreo, zéér goede ervaringen mee! Dacht dat het €60 per behandeling koste.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:35

bij frank als miranda betaalde ik €80,-

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:48

Jeddah schreef:
Ik heb zeer, zeer goede ervaring met Martine Burgers en zij kost ook maar 60,- per behandeling hoor. Knipoog

Bij Martine (en Mariëlle en Margritta) ligt de prijs van de behandeling aan de afstand die zij moeten rijden om bij jou op stal te komen.
Op hun site (de link heb ik op de vorige pagina gegeven) staan de prijzen per gebied in Nederland. (op hun eigen lokatie 60 euro, dichtbij 65 euro, hoe verder het is, des te duurder het wordt, de max. prijs is 90 euro, in de kop van Noord Holland)

Voor mijn gevoel weten nog een heleboel mensen niet wat een osteopaat (precies) doet.
Een behandeling in combinatie met een fysio zal zeker zinvol zijn, maar nogmaals een fysio pakt alleen het symptoom aan en niet de bron.
Als het lichaam weer in balans is, zal een paard ook vanzelf weer soepeler kunnen lopen, zijn lijf beter kunnen gebruiken en dus ook zijn spieren weer beter (leren) gebruiken.
Een behandeling werkt nog zo'n 6 weken na in het lichaam.
Afhankelijk van de problemen, zal het ene paard na 1 behandeling klaar zijn, terwijl een ander paard wellicht 2 tot 3 behandelingen nodig heeft.

Bel anders een osteopaat, of kijk op www.icreo.com

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:53

Ik ben 40 per behandeling kwijt.
omdat zij ook nog in opleiding is geloof ik Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:07

Bij mij komt Margritta Holtman en die kan ik je ook echt aanraden! Zij komt ook hier in de buurt behandelen, kosten zijn rond de 75,-. Woon zelf in Elst, dus zal ze ook wel naar Wageningen komen. Tussen een osteopaat en masseur zitten volgens mij aardig wat verschillen. Wat ik heb gehoord is dat masseren voor even helpt en voor of na een sportprestatie en dat een osteo echt problemen op kan lossen. Net zoals jezelf gemasseerd wordt dit voor eventjes lekker is maar niet verhelpt.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:09

Door de site van happy-atlethe kreeg ik een hele andere indruk.
Staat heel uitgebreid beschreven...
Heb die 'checklist' bekeken en maar ong 3 dingen die er opstonden klopte niet bij mijn paard.
De rest kwam erg bekend voor!
Ga dit eerst proberen en misschien raden hun wel een osteo aan.
is het probleem niet over laat ik hem/haar alsnog even langskomen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:31

romatjuh schreef:
Bij mij komt Margritta Holtman en die kan ik je ook echt aanraden! Zij komt ook hier in de buurt behandelen, kosten zijn rond de 75,-. Woon zelf in Elst, dus zal ze ook wel naar Wageningen komen. Tussen een osteopaat en masseur zitten volgens mij aardig wat verschillen. Wat ik heb gehoord is dat masseren voor even helpt en voor of na een sportprestatie en dat een osteo echt problemen op kan lossen. Net zoals jezelf gemasseerd wordt dit voor eventjes lekker is maar niet verhelpt.

Dan heb jij zéker weten!! nog nooit ervaren, hoe een Happy-Athlete Therapeut (die werkt volgens de Jack Meagher Methode) dat doet!
Geen andere massage is daarmee vergelijkbaar...
De paarden zijn na 1 behandeling meteen losser, en dat kun je zien en voelen Cool
Ook blijven de spieren los, zodat er geen eindeloze dure behandelingen nodig zijn
Hoewel later (1 malige) massage ter preventie wel wordt aangeraden
Een osteopaath is geen masseur en een masseur is geen osteopaath
maar een combinatie van beide is zeker aan te bevelen Ja

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:40

ben zo benieuwd Haha!

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:10

Volgens mij doet Marielle Kamphorst zo'n combinatie.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:13

HanneRonja schreef:
Volgens mij doet Marielle Kamphorst zo'n combinatie.

Marielle masseerd niet volgens de Jack Meager methode

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:09

Ik heb ook iemand bij mijn paard gehad van Happy-athlete.
Mijn paard heeft 3 behandelingen gehad. (gemasseerd) En nu verwijst ze mij door naar een osteopaat. Waarschijnlijk heeft mijn paard problemen met het bekken. Ik ben heel tevreden met de meid die van Happy-athelete kwam. Ze was heel eerlijk door te zeggen dat zij uitbehandeld was. Echt helemaal super. En de sites die jullie hier beschrijven van icro daar laat ik waarschijnlijk ook iemand van komen. Marielle Kamphorst spreekt mij wel aan en zij komt ook in Drenthe. Ik wacht het even af en volg dit topic even!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:15

lautjuh85 schreef:
Ik heb ook iemand bij mijn paard gehad van Happy-athlete.
Mijn paard heeft 3 behandelingen gehad. (gemasseerd) En nu verwijst ze mij door naar een osteopaat. Waarschijnlijk heeft mijn paard problemen met het bekken. Ik ben heel tevreden met de meid die van Happy-athelete kwam. Ze was heel eerlijk door te zeggen dat zij uitbehandeld was.

Super dat je zo tevreden was, ik had niet anders verwacht Tong uitsteken

Als een paard een wervel probleem heeft krijg je (sommige) spiergroep (en) moeilijk los, terwijl dat normaal gesproken vrij makkelijk gaat.
Dat weet je gewoon dat er wervels losgemaakt moeten worden.
En/of het zadel past niet goed
Dan geven we ook een advies, op welke manier dat het beste kan voor dit paard, en verwijzen we zo iemand door
Losmaken kan op verschillende manieren.

Als een eigenaar hier niet in mee wil gaan,(wat ook wel eens gebeurd), houd het masseren voor mij op
zolang wervels vast blijven zitten, krijg je een paard nooit los in de spieren
Het is dan ook niet leuk om telkens zo'n paard te masseren.