wat bijvoeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: wat bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:45

Leeuwnie schreef:
Citaat:
op het land staat nu op dit moment weinig tot geen gras, laat staan dat het voedzaam is

Dit is wel een beetje héél erg kort door de bocht, hoor.
Hoezo weet jij dat er weinig tot geen gras meer is??? Kom je soms bij haar thuis, of zo??
Ik kan je vertellen dat onze drie ijslanders nog steeds op gras staan en ze in principe geen hooi bijgevoerd hoeven te hebben.

misschien kort door de bocht., maar alle mensen die ik ken in evrschillende gebieden in nl die paarden nog op het land hebben staan moeten bijvoeren omdta het gras te weinig bevat aan voedingstoffen en ruwe celstof
en hierbij bedoel ik gebieden op zangrond om de loonse en drunenze duinen, hier in noord brabant op de klei een aardig aantal adressen, zuidholland ook een aantal adressen

de plaatsen waar bijvoer van ruwoer niet noodzakelijk is , zijn zeldzaam..
dus ga ik er idd vanuit dat noodzaak van bijvoeren op dit moment noodzakelijk is
en de gevallen waarbij het niet noodzaak is, zoals met jouw paarden de uitzonderingen zijn die de regel bevestigwen

Maartje1990

Re: wat bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 16:56

ik moet je denk ik toch even verbeteren. Oké het weiland waar mijn paarden staan is inderdaad kaal maar onze buurman (waar ze in voorgaande jaren ook wel eens in het weiland hebben gestaan) die heeft nog hele weiden vol met (voedzaam) gras deze heeft namelijk koeien en die staan 's winters niet buiten dus daar staat nog genoeg gras! maar daar staan ze op het moment niet Knipoog