herkent iemand deze symptomen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Re: herkent iemand deze symptomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:43

Als het goed is het geven van onbeperkt hooi/kuil voldoende om zand af te voeren. Gaf je dit aan je paard?

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:20

ze kreeg 1 baal per dag, maar het zand ging zich in de maagwand ophopen, omdat het zwaarder is zakt het naar beneden, of onbeperkt hooi alles weer oplost weet ik eigenlijk niet

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:48

Ook in kuil of hooi kan zand zitten als de maaimachine te laag afgesteld was met oogsten kunnen er zelfs echt kluiten inzitten.

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 17:02

Kitty1 schreef:
Als het goed is het geven van onbeperkt hooi/kuil voldoende om zand af te voeren. Gaf je dit aan je paard?

Ik heb wel een tijdje onbeperkt kuilgras gegeven, maar ook hier kwam ze nie zichtbaar van aan.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:07

zorg er wel voor dat je het hooi enz. als je het buiten geeft het in en ton of net doet ofzo al ze het van de grond eten krijgen ze erg veel zand mee naar binnen

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:40

ze krijgen eigenlijk altijd hooi in de stal voordat ze naar buiten gaan. Dan staan ze wel de hele dag buiten, en er staat echt weinig gras op de wei en t is allemaal drassig. Ik wete eigenlijk niet of ik haar nu wel buiten moet zetten, maar de hele dag op stal is ook niet goed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:45

probeer inderdaad wat hooi buiten te geven,als er weinig gras staat en het ook nog modderig is,krijgen ze heel veel zand binnen omdat ze toch grazen....