Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
malloesje schreef:oh nee dat is niet echt aan te bevelen. Succes iig
splash1999 schreef:jeetje wat een lelijke wond en de DA zegt dus lotagen gel. ik heb geen idee waar te verkrijgen
annastasia schreef:heb je net ook al een pb gestuurd, maar mag ik je vragen welke veearts dit is
annastasia schreef:als ik jou was zou ik in vervolg rutgers bellen, deze zit in delfzijl en komt eigenlijk de hele provincie door.
Vorig jaar had mijn merrie erge bijverschijnselen van hengstig spuiten en hadden we hem ook gebeld, daar we het echt niet zagen zitten. Hij heeft ons telefonisch advies gegeven en als het binnen een half uur niet verbeterde moesten we hem weer bellen en kwam hij er direct aan. ging hier dus om spul wat eigenlijk altijd bijverschijnselen leverde en nu niet meer voor de paarden wordt gebruikt
Helina0611 schreef:tjeetje dat ziet er niet goed uit zeg, hoe heeft hij of zij de wond opgelopen. heel veel sterkte met de genezing!
supertammy schreef:Heb je ook al waterstofperoxide geprobeerd?! Dat zorgt er ook voor dat er geen wildvleesvorming komt en werkt eigenlijk nog beter als Lotagen. Met Lotagen sluit je de wond meer af. Met waterstof blijft het open en groeit het van binnenuit dicht.
Mijn pony heeft ook een hele lelijke wond gehad met wildvlees en wij hebben van alles uitgeprobeerd.Eerst ook de Lotagen (lotion en gel), maar wij kwamen er achter dat waterstof beter werkte. Dit is gewoon bij de drogist verkrijgbaar.
___VV___ schreef:Heb helaas al veel wonden gezien, maar groene klei (gebruik je al begrijp ik) werkt zuiverend en gaat wildvlees tegen... ik heb t in poeder, die moet je zelf aanmaken met (gedestilleerd) water, en: smeren maar! niet elke minuut willen kijken, gewoon 2x daags eroverheen met de klei. Bij mijn en mijn vriendin d'r paard zijn er geen littekens meer te ontdekken.
Persoonlijk houd ik er niet van om allerlei chemische middelen te gebruiken. Het gaat het hele lichaam door...
Klei wordt al honderden jaren door o.a. indianen gebruikt bij de meest uiteenlopende verwondingen...
dat is meer tegen t wildvlees. Lotagen vult de wond meer op.

love_nadesh schreef:dit spul is heel goed tegen wild vlees en wonden .
weet iemand nog iets dat net zo goed werkt?
love_nadesh schreef:dit spul is heel goed tegen wild vlees en wonden .
weet iemand nog iets dat net zo goed werkt?
annastasia schreef:hoe is het inmiddels met het paard dan, want het lijkt mij dat enige haast wel geboden is.
Heb je al contact gezocht met een andere veearts?
Want degene war je nu bijzit, sorry hoor maar ik vind dat diegene zich zeer zeker geen veearts mag noemen