Hoesten met losrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:55

Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.....zoals je al zei hoest ze verder niet op stal of iets...
als ik ga inrijden met mijn ponyjte dan hoest hij op het begin met draven ook...maar bij hem komt het meestal doordat hij zich te snel wil inspannen dan dat zijn lichaam aankan...ik laat hem dan aan een lang teugeltje lekker loswerken en draven en dan is het na een paar keer hoesten voorbij...Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:29

Dat was 2x... Lachen

Gam hoestte in het begin ook op die manier bij het aanrijden. Af en toe wat opkuchen en als dat weg was, was het goed. Ik vond het iig wel verontrustend en na Echinacae Forte te hebben gegeven en een mineraalsteen tegen de hoest hebben 'omgehangen' is het wel weggegaan.

En ja, ik heb het vaker over die 2 dingen gehad, het wordt eentonig, maar ja het werkte.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:53

Alvaron doet dat dus ook af en toe. Maar alleen in de les en daar ook niet altijd. Eerst rustig losstappen, beetje lang en laag, dan wat op gaan pakken en als ik een paar rondjes (soms al na een half rondje) heb gedraafd 2 of 3 keer hoesten (droge kuch). 't is niet zo erg dat ik er bij moet gaan stappen. Daarna is het over en kan ik rustig de les doorrijden.

Bij 't buitenrijden (bos) heeft ie nergens last van. Ook niet als ik 'm daar aan de teugel rijdt. Volgens mij is het dus meer psychisch.

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:25

mijn pony hoest nu ook en die moet daarvoor 14 dagen antibiotica.
Ik zal dus wel even de dierenarts bellen
groetjes marlon

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:10

Mijn paard hoest en proest ook 1 x bij het losrijden. Maar hij is 30 en is altijd al gevoelig geweest op zijn voorste luchtwegen. Bij hem is er geconstateerd dat dit ouderdom en gevoeligheid voor stof is. Hij is verder qua conditie goed. Ik heb hem al 3 en een half jaar en al die tijd heeft hij dat in de winter.
Ook komt hij iedere dag een paar uur buiten, doe trouwens alles buiten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:17

Altijd maar standaard die poeders erin }> laat die knollen nou eens zelf weerstand opdoen.
Verder vind ik dat sommige wel erg overdrijven.(sorry)

Een hoestend paard is nooit goed, ik heb met Danno 1,5 jaar lang getobt om dezelfde hoest weg te krijgen als Jamaica nu heeft.
Pas na zijn Castratie(antibiotica gekregen ) is het over gegaan en heb ik hem daarna nooit meer gehoord.

Ik zou jamaica lekker een paar dagen rust(dus geen vorm van arbeid) gunnen, veel buiten en frisse lucht. Meestal helpt dit goed, je moet immers je paard de tijd geven(niet te lang natuurlijk!) om zich zelf te genezen.
Ik zou er na 4 a 5 dagen weer op gaan en dat het nog eens bekijken.
Hoest ie dan nog dan zou ik contact opnemen met de DA.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:36

Zolang ze nog na briest is er vaak niets aan de hand.

Briest ze niet na maar hoest ze alleen moet je toch eens verder kijken.

Haal FOENEGRIEK en doe dit alsnog door het voer iedere dag!!
Het is natuurlijke kruiden en kan niet echt kwaad (natuurlijk niet iedere dag een halve pot voeren).

Het is ook nog goed betaalbaar!!

Bij mijn paard helpt het echt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 00:20

fenegriek (foenegriek, whatever) krijgt ze al..... (staat er ook)

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:10

Hoi
Mijn shet had het ook Verward . Ik heb toen meteen de dierenarts gebeld. Die heeft hem ter plekke onderzocht en daaruit bleek dat hij een soort astma heeft. Toen heeft de dierenarts hem toen een injectie gegeven en toen een siroop voorgeschreven. Toen die fles leeg was, was het nagenoeg weg. Ik ben toen door gegaan met foene griek en het help echt . Nu hoest hij nog een enkel keertje *LOL* . Als ik jou was zou ik de dierenarts bellen.
Heel veel succes ermee