's Winters:
2x daags (ochtend en avond) 1 kilo biks en ruim kuil of 2 plakken hooi.
Zomers:
Gras
Na het werk een kleine kilo musli.Verder wortels, dagelijks wat brood en soms een appel, én Sultana's na elke wedstrijd
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Na het werk een kleine kilo musli.
daNiielle_ schreef:Ik neem even een paard van stal ;
Sportpaard, 1.83 m. Begint net met de wedstrijden, maar iedere dag vollop in training.
's Ochtends
* 2 plakken hooi.
* 1,5 kilo basisbrok.
's middags
* Van 9 tot 4 weidegang.
* 1 kilo sportbrok.
* 1 kilo mueslie.
* 2 Kilo haver.
* 3 plakken hooi.
's avonds
* 0.5 kilo onderhoudsbrok.
* 1 plak hooi.
Afvoeren
2 plakken hooi.
En 1 keer in de week slobber, en wortels als tussendoortjes.
Ja, de paarden krijgen nu in de winter érg veel hooi, vanwege de slechte weides nu.
Je voert dus 8 plakken hooi en 6 kilo aan biks/muesli e.d.! Dat is wel heel veel hoor! Weet je zeker dat dat klopt?
wiseguy15 schreef:daNiielle_ schreef:Ik neem even een paard van stal ;
Sportpaard, 1.83 m. Begint net met de wedstrijden, maar iedere dag vollop in training.
's Ochtends
* 2 plakken hooi.
* 1,5 kilo basisbrok.
's middags
* Van 9 tot 4 weidegang.
* 1 kilo sportbrok.
* 1 kilo mueslie.
* 2 Kilo haver.
* 3 plakken hooi.
's avonds
* 1 plak hooi.
Afvoeren
2 plakken hooi.
Ja, de paarden krijgen nu in de winter érg veel hooi, vanwege de slechte weides nu.
Jeetje wat veelJe voert dus 8 plakken hooi en 6 kilo aan biks/muesli e.d.! Dat is wel heel veel hoor! Weet je zeker dat dat klopt?
wiseguy15 schreef:daNiielle_ schreef:Ik neem even een paard van stal ;
's Ochtends
* 2 plakken hooi.
* 1,5 kilo basisbrok.
's middags
* Van 9 tot 4 weidegang.
* 1 kilo sportbrok.
* 1 kilo mueslie.
* 2 Kilo haver.
* 3 plakken hooi.
's avonds
* 1 plak hooi.
Afvoeren
2 plakken hooi.
Jeetje wat veelJe voert dus 8 plakken hooi en 6 kilo aan biks/muesli e.d.! Dat is wel heel veel hoor! Weet je zeker dat dat klopt?

Niisj schreef:Ik zie nergens 8 kilo krachtvoer staan ...dat zou idd veel zijn !
6 kilo krachtvoer, krijgt een paard bij ons in de manege ook, die loopt ook Z dressuur.
wiseguy15 schreef:Niisj schreef:Ik zie nergens 8 kilo krachtvoer staan ...dat zou idd veel zijn !
6 kilo krachtvoer, krijgt een paard bij ons in de manege ook, die loopt ook Z dressuur.
Maar dan nog, 6 kilo is echt heeel veeel! Zelfs voor een sportpaard! Ik ken een paard loopt ZZ-zwaar dressuur, doet elke dag aan intensieve arbeid (o.a. piaffe en passage) en krijgt "slechts" 3 kilo biks en 4 plakken hooi.. dat dier ziet er echt SUPER uit en loopt er fantastisch op
wiseguy15 schreef:Maar dan nog, 6 kilo is echt heeel veeel! Zelfs voor een sportpaard! Ik ken een paard loopt ZZ-zwaar dressuur, doet elke dag aan intensieve arbeid (o.a. piaffe en passage) en krijgt "slechts" 3 kilo biks en 4 plakken hooi.. dat dier ziet er echt SUPER uit en loopt er fantastisch op

Van dat voer kregen de 1.40 springende paarden dan ook idd maar 3 of 4 scheppen op een dag.Noukie schreef:wiseguy15 schreef:Maar dan nog, 6 kilo is echt heeel veeel! Zelfs voor een sportpaard! Ik ken een paard loopt ZZ-zwaar dressuur, doet elke dag aan intensieve arbeid (o.a. piaffe en passage) en krijgt "slechts" 3 kilo biks en 4 plakken hooi.. dat dier ziet er echt SUPER uit en loopt er fantastisch op
Maar ligt er net aan welk voer je geeft he
Ik stond op een gegeven moment op een stal waar ze 1 van de energierijkste brokken van volgens mij Havens voerden. Resultaat dat mijn paard van 1.80 op een kleine 1,5 schep per dag moest staan om nog enigszins hanteerbaar te blijvenVan dat voer kregen de 1.40 springende paarden dan ook idd maar 3 of 4 scheppen op een dag.
Ga je naar een stuk simpeler voer moet je wel iets meer voeren en het is maar net hoe een paard met energierijk voer omgaat wat je kan geven.
(Nu krijgt mijn paard nog steeds geen 6 kilo hoor. Wel 5 scheppen op een dag, maar allemaal muesli enz, zou in kilo's ong 3,5 zijn)