het zakken van paardenballen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magiclover

Re: het zakken van paardenballen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:33

hij is pas 1,5 dus ik zie nog wel. als ik een dierenkliniek nodaig heb meld ik het wel Tong uitsteken. het is trouwens geen shetlander. hij is op het moment 165(afkomstig vna johnson/amatist/pericles(weet neit of ik eht goed heb geschreven) dus. ik weet neit of het ook normaal is dat bij grotere paarden het zo laat indaalt maarja ik zie wel hoe het gaat of hoe dat het uitpakt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:42

toen onze Zam 1 jaar was heb ik hem al laten castreren. Alles was al goed ingedaald en hij is groot, nu met bijna 4 ruim 1.73. Zegt dus ook niet alles... heb zelf 1 xeen paard gehad wat net met een operatie was geholpen ivm klophengst (paard was van m'n oom en hij verzorgde de wond niet en daarom is het paard toen bijna gestorven, toen heb ik hem op stal genomen om hem te verzorgen. klikte zo goed dat ik hem toe heb gekocht) Hij was altijd scheef en moest dus altijd veel rechtrichten en helaas heeft hij HKO gekregen, of dit hierdoor is gekomen weet ik natuurlijk niet zeker, maar hij was door de operatie wel scheef...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:44

Van grote paarden weet ik het helaas (nog) niet. Wel weet ik dat mn haf op 1,5 jaar geruind is geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:51

Mijn volbloed was een echte laatbloeier. Volgens mij zakte de hele handel pas toen hij 2,5 was.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:19

De kans bestaat dat ie klophengst is. Wij vinden een jaar of 2 toch wel de max totdat de ballen er moeten zijn.

Is hij ook nadrukkelijk hengst? Klophengsten zijn vaak wat moeilijker *nadrukkelijker hengstengedrag* in de omgang.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:43

Haar paard is pas 1,5 dus dan heeft ze nog even de tijd, toch?

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:01

ja oke maar eind mei word hij 2

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:22

Nog een vraagje eig... Ik heb een hengstenveulen van ondertussen 13 maand, 1 balletje is zo goed als ingezakt, de andere hangt ergens halfweg... Clown
Je voelt ze wel al goed zitten hoor, zou het dan nog lang kunnen duren vooraleer ze volledig ingezakt zijn?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:48

doriangi schreef:
Nog een vraagje eig... Ik heb een hengstenveulen van ondertussen 13 maand, 1 balletje is zo goed als ingezakt, de andere hangt ergens halfweg... Clown
Je voelt ze wel al goed zitten hoor, zou het dan nog lang kunnen duren vooraleer ze volledig ingezakt zijn?

Hangt van de pony af, allé, zn lichaam. Bij mn shet heeft het een half jaar geduurd eer de 2de volledig was ingedaald Koe Ik heb een laatrijpe shet Haha!

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 22:06

ik hoop dat bij de mijne rond de 2 jaar wel 1 iets is ingedaalt

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:58

Let vooral goed op wanneer er maar een bal zakt. Een van onze shetlandpony's had op z'n 2.5 jaar 1 bal hangen. de dierenarts dus geweest om te kijken. Hij voelde dus ook maar 1 bal en castreerde hem. op zijn drie jaar heeft hij een shetlandmerrietje gedekt. Hij had een inwendige bal. die is er ondertussen ook uitgehaald.

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:28

Mijn volbloedje is ondertussen 1jaar en 8maanden en nog steeds niets te zien... Ze hebben me wel gezegd dat het perfect tot zijn 3jaar kan duren. Als ze dan niet gezakt zijn zou hij geopereerd moeten worden, ze laten zitten is helemaal niet goed wegens dat de temperatuur in het lichaam dan te hoog is enzo.
Maar we hebben wel nog effe tijd dus Knipoog