Rust pony oudejaarsnacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Rust pony oudejaarsnacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 20:28

Ik heb alleen buiten boxen. En ze kunnen elkaar zien door de deur en over het tussenschot. Er staan wel foto's in mijn profiel of op de site. Ik geef ze altijd hooi en vlak voor 12 uur krijgen ze een emmer wortels waar ze ongeveer 15 min. mee bezig zijn.
Is altijd een heel gesjees om ze allemaal op tijd van wortels te voorzien omdat er 33 paarden staan. De Arabier naast haar is heel koel en ook de overburen hebben er niet veel van gelukkig.
En garny95...die miljoenen vallen op mijn lot hoor!!!! Jammer voor de rest van Nederland, maar ik deel niet en hou alles zelf! Duivel Duivel Duivel

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:36

heb jij ook het winnende lot ? Moet je toch nog met me delen ?
Ach, de helft vind ik ook wel goed.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 22:40

Krijg je lekker NIET!!! Ik hou alles zelf! Duivel

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:42

doom schreef:
Misschien een heel gek voorbeeld maar ik las vandaag in de Telegraaf dat ze in Artis nu alvast overal de radio's in verblijven hard aan hebben staan in de hoop het vuurwerk wat te overlappen...
misschien zou je zoiets ook kunnne doen ? Haha!

In amersfoort doen ze dat ook bij de giraffes om ze te laten wennen aan het harde geluid. Bij de andere dieren niet die zijn het wel gewend zeiden ze Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 22:46

Heb ik inderdaad ook gezien, maar om nu de hele dag een radio keihard te laten spelen in een woonwijk...en let wel..AERDENHOUT HE, bijna de duurste gemeente van Nederland !!..zal niet in dank worden afgenomen. Daarbij staan alle paarden overdag buiten, dus moet hij wel HEEEEL hard aan staan!

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:54

Gewoon een paar streepjes tranquigel met wat slobber geven. Zolang je niet de hele spuit geeft mag ze gewoon hooi/voordroog eten (ook wel 2 wortels om 12 uur) en zal ze ook niet 'door de verdoving heen komen' als ze zou schrikken. Ze is dan alleen een heel klein beetje suf. Zorg dat je het een uurtje of 2 van te voren geeft en haar daarna met rust laat, dan werkt het optimaal. Verder natuurlijk radio en licht aan. Ik weet zeker dat het op deze manier goedkomt!

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:54

Of een paar druppels nervohorse, dat werkte bij mijn paard goed toen ze moest verhuizen naar een nieuw adres.

Gelukkig zijn mijn paard en pony's niet zo onder de indruk van al dat geknal. Want ze kunnen er wat van bij ons in de buurt! We blinderen alles, muziekje aan en nog wat hooi voor 12 uur. Eén van onze shetjes is super makkelijk en de rest is daardoor ook minder schrikkerig geworden. Ze konden elkaar vroeger goed opnaaien, maar met dit nieuwe mannetje erbij gaat het prima.

Verder bemoei ik me niet met ze, maar ga natuurlijk rond half een wel even kijken of het goed met ze gaat!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:24

Mijn paard gaat ook in paniek van vuurwerk..ik geef hem altijd rond de klok van 22.00u een paar streepjes sedasan en dat gaat super!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:50

Kan je haar niet voor één nacht ergens anders stallen? Eventueel samen met haar maatje? Onze ezels staan ook in het dorp. Na een oudejaarsnacht van volslagen paniek, hebben we besloten om ze maar ieder jaar uit logeren te sturen, naar een plek waar geen vuurwerk is. Ze staan nu voor de tweede jaar bij kennissen in Ommen. Kunnen we ten minste met een gerust hart weer de oudejaarsnacht tegemoet zien Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:03

Ik vrees dat dat helemaal een drama zou worden. Zelfs een andere box hier op stal maakt haar al gestrest. Er wordt hier inmiddels al behoorlijk wat vuurwerk afgestoken, en tot nu toe blijft ze er redelijk kalm onder. We gaan het wel beleven vanacht en hopen het beste.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:37

Ik ga voor je duimen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:38

joyce83 schreef:
Een natuurlijk middel. Bach bloesem rescue kijk maar eens op google. Vind het bij mezelf trouwens wel werken. Helaas kun je het niet echt bewijzen eigenlijk. Want ben je rustiger door dat middel of ben je van jezelf iets rustiger.

Een meisje van stal geeft dit aan haar paard. En haar paard wordt er duidelijk rustiger van!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:35

Hoe gaat het met je paard?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:37

en?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:45

bij mij ging het super, veel vreetwerk en licht aan, ben erg trots dat ze zich zo goed hebben gehouden.
Hoe is het met de pony ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 00:50

Vanmiddag op het laatste moment toch iets gehaald bij de dierenarts omdat ze compleet stond te flippen. Om 4 uur wat gegeven en om 7 uur nog een keer. En dat heeft zijn werk gedaan, ze was wel even heel druk toen het 0m 12 uur begon, maar stond later te kijken naar het vuurwerk. Nu staat ze rustig hooi te eten en heeft ze nog een beetje wortels gehad. ( de rest van de paarden ook natuurlijk) Het is weer voorbij voor een jaar god zij dank!
Gelukkig nieuwjaar allemaal en bedankt voor het meeleven met Tin-TIN!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:52

ook niet het winnende lot zeker, ik ook niet, heb dus niets te delen, lekker he dat het weer achter de rug is, ga zo ook nog even uit mijn dak hier. Heb altijd de meeste angst dat ze zich beschadigen, niets gebeurd heerlijk

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 01:03

Verdorie...ik had mijn hoop op jou gericht!!! Ik heb ...jawel 5 euro!!!! Yipeee, ga ik 2 januari even lekker mee de stad in.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 01:15

Gelukkig heeft het middeltje geholpen. Wel sneu zeg Ach gut Dat ze er zo bang voor is.. Ach gut

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 01:30

Goed dat je toch nog bij de dierenarts iets gehaald hebt! Die hebben vaak toch iets betere medicijnen. Fijn dat tintin nu rustig staat te eten.
Mijn paardjes staan ook lekker rustig te eten.

Gelukkig is het weer bijna voorbij! Kunnen we weer een jaartje vooruit.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 01:40

aerdenhout1 schreef:
Verdorie...ik had mijn hoop op jou gericht!!! Ik heb ...jawel 5 euro!!!! Yipeee, ga ik 2 januari even lekker mee de stad in.
Zou je dat wel allemaal in 1x uitgeven? Knipoog

Gelukkig heeft de dierenarts je kunnen helpen want paniek om 12 uur zit je niet op te wachten. Misschien is Vetranquil een geschikt middel als je weer een keer zoiets hebt. Dat kun je gewoon door het voer geven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 09:35

Dat is inderdaad het middel wat ik heb gegeven. En ze at het gelukkig zonder problemen op want in haar mond spuiten zou niet gelukt zijn.
En ik geef niet alles in 1 keer uit hoor Katja....joh dan zou ik de hele stad leeg kunnen kopen!
Of is mijn hoofd nog niet helder na de fles champagne van vanacht??