Peesblessure

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Re: Peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:37

Er is in mei 2007 bij mijn paard een oude blessure geconstateerd aan de oppervlakkige buigpees en een nieuwe blessure aan de diepe draagpees. Ik heb ongeveer 3 maanden gestapt, ze heeft 1x schokwave therapie gehad, na deze 3 maanden mocht ik opbouwen en ik doe nu ongeveer weer hetzelfde als voorheen.
Ik ben vandaag weer terug geweest voor een controlescan en deze was weer goed.

Ratatoulle

Re: Peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:52

Mijn paard van 18 jaar heeft een trap gehad in de paddock van een ander paard .Het is links achter .Er zit een bult op en een kleine beschadiging .Zo is het been dik en zo weer niet .
De veearts heeft hem pijnstillers en anti-biotica gegeven .Helaas..niet geholpen .Daarna (4 dagenlang)3 injekties pd .

Het been blijft dik ,loopt niet kreupel .
Wordt dagelijks goed afgespoten en gestapt op het harde .as dinsdag wordt er een scan gemaakt .Ik vraag mij af ofdat een 18 jarig paard het nog zou redden dat het goed komt .
Been blijft ook warm .

Paard wou van de week zijn kuilgras en appels niet .Wel biks en wortels .
Eem totaal ander gedrag dus .
Normaal heeft hij voernijd,maar gaat op dit moment rustig zijn box in .Op de dag staat hij in zijn uppie 3 uur in de paddock .Zelf ben ik bang dat het niet meer goed komt omdat hij al 18 jaar is .Maar wie ben ik?(geen veearts).Groetjes Rata