Paard valt uit het niets om

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Paard valt uit het niets om

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:24

ik snap er ook niks van... droes? en je hebt de da nog steeds niet gesproken? of inmiddels wel?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:31

Ben ook benieuwd of je al gebeld hebt. Een paard van een kennis viel ook wel eens zomaar om en die bleek ataxie te hebben, is uiteindelijk ingeslapen omdat het te gevaarlijk werd...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:55

Ik ben ook erg benieuwd of je inmiddels al actie hebt ondernomen.
Dit soort dingen moet je niet met een korreltje zout nemen, maar erachter aan en kijken wat het geweest zou kunnen zijn.
Het kan inderdaad prima zijn, dat z'n knieën op slot zaten.
Maar stel dat het nou wat anders is, je zou jezelf voor je kop slaan als het nog een keer gebeurd terwijl jij dacht dat het de vorige keer door z'n knieën kwam.
Het is inderdaad lastig dat het niet je eigen paard is, maar bellen voor advies kan geen kwaad, neem aan dat de eigenaar dat ook geen ramp is.

Maar hoe is het inmiddels met het paard? Geen gekke dingen meer gedaan?
Succes/ sterkte.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:58

ik had echt meteen a la minuut de DA laten komen.. voor zoiets hoef je toch niet eens met de eigenaar te overleggen lijkt me duidelijk noodzakelijk lijkt me! Dat je er daarna nog opgestapt bent zou ik echt niet doen!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:01

ELpatcho schreef:
ik had echt meteen a la minuut de DA laten komen.. voor zoiets hoef je toch niet eens met de eigenaar te overleggen lijkt me duidelijk noodzakelijk lijkt me! Dat je er daarna nog opgestapt bent zou ik echt niet doen!

Ik ben het met je eens.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:42

ik heb een jaartje op een handelsstal gereden en daar reed ik een paard van 3 en een half die zich 2 x tijdens het opzadelen heeft laten vallen.
Ik schrok me dood!!!!

verder deed ie het goed onder het rijden.
de handelaar schonk er geen aandacht aan.
ik heb het paard misschien een paar maanden gereden, ik weet niet wat er mee gebeurd is.

Heb je al met de eigenaar van dit paard overlegd?
wat zegt die?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 07:31

Nicole10 schreef:
Storm76 schreef:
Lijkt toch echt op een TIA (Transient ischemic attack), morgen even de DA bellen.
succes met je paardje.

Uh sorry maar waar baseer je dit op? Mocht dit paard een TIA hebben gehad, had hij ook wel andere symptomen. Zoals bijvoorbeeld een hangende mondhoek, verlamde benen of in ieder geval minder goed kunnen lopen. Je valt niet alleen om bij een TIA.

Laat je weten wat de DA zegt? Ben wel benieuwd, want ik heb werkelijk geen idee wat dit zou kunnen zijn!

Mijn vorige paard had ook een hersenbloeding gehad en die heb ik door de gevolgen daarvan moeten laten inslapen. Dier was volledig ataktisch en had idd een afhangende mondhoek.
Hij leek geen pijn te hebben, maar was een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving omdat hij niet goed kon staan en lopen. Ook kwam hij niet meer zelfstandig overeind als hij was gaan liggen of was gevallen.

Als ik jouw verhaal zo hoor denk ik dat het best kan dat hij heeft staan suffen en dat zijn benen op slot stonden. Toch even goed in de gaten houden, want als dit gebeurt als je erop zit, kan dat voor grote ongelukken zorgen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 07:33

driebergen schreef:
ik heb een jaartje op een handelsstal gereden en daar reed ik een paard van 3 en een half die zich 2 x tijdens het opzadelen heeft laten vallen.
Ik schrok me dood!!!!

verder deed ie het goed onder het rijden.
de handelaar schonk er geen aandacht aan.
ik heb het paard misschien een paar maanden gereden, ik weet niet wat er mee gebeurd is.

Heb je al met de eigenaar van dit paard overlegd?
wat zegt die?

Dat klinkt als singeldwang en ontstaat meestal uit angst of door pijn. Een paard dat slechte ervaringen heeft opgedaan met het opzadelen of aansingelen en dit is met veel geduld meestal wel op te lossen.
Maar als een ouder paard zonder enige aanleiding zich laat vallen, denk ik toch dat er iets anders aan de hand is.

Ik ben ook benieuwd of er intussen al meer bekend is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 07:40

Ik denk niet dat de TS nog komt reageren hier aangezien ze al meerdere keren weer op bokt is geweest.
Beetje jammer...