Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CherokeeChum schreef:Lijkt me toch geen strak plan om dit in 1x op te lossen dan krijgen alle pezen en banden wel een hele harde klap.Arabesk schreef:Die straal is niet wat er mis is.... Die hielen. Ik denk dat dit paard hoefbevangen is geweest.
Ik zie veel te lange hielen en overgroeide steunsels. Dit is een werkje voor van nassau of een goede bekapper.
Joh....Geef jij cursus bekappen?
Dit zijn gewoon ernstig verwaarloosde hoeven en in 1 bekapbeurtje op te knappen,rotstraal behandelen en klaar.....no drama![]()
Maarja ik weet er niet zoveel van..Ben pas 25 jaar hoefsmid
Katja schreef:CherokeeChum schreef:Joh....Geef jij cursus bekappen?
Dit zijn gewoon ernstig verwaarloosde hoeven en in 1 bekapbeurtje op te knappen,rotstraal behandelen en klaar.....no drama![]()
Maarja ik weet er niet zoveel van..Ben pas 25 jaar hoefsmid
Lijkt me toch geen strak plan om dit in 1x op te lossen dan krijgen alle pezen en banden wel een hele harde klap.
Lijkt mij toch echt werk voor een smid die ervaring heeft met dit soort dingen en niet een huis-tuin en keuken smid.

: 
Citaat:hoefsmidlj schreef:Hoi laat je paardje door een goede hoefsmid/bekapper behandelen, de lengte die er van af moet kan je alleen inschatten als je onder een paard staat en het zelfde geld voor de voet- en beenas dat verschild per paard/pony. Maak je geen zorgen dit is iets wat met een beetje aandacht goed komt. Groeten hoefsmidlj![]()
![]()
SANEX schreef:Sorry dat ik nog niet weer heb gereageerd, met de feestdagen ertussen en thuis wat vreemde omstandigheden ben ik even niet in staat geweest om bokt up te daten.
De hoefsmid is gebeld, die komt volgende week kijken en de eerste behandeling doen.
Tot die tijd heb ik spul wat de straal in betere conditie brengt.
Zodra de smid is geweest plaats ik nieuwe foto's