Baarmoeder massage bij paard onzin??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Famke_93

Re: Wat een osteopaat wel niet kan vinden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:48

Coliena schreef:
Famke_93 schreef:
Je moet zeker naar Nunspeet gaan, wij hebben hier ook een paardje staan die kreupel ging lopen en niks kunnen vinden!
Tot dat er een osteopaat bij gekomen is en die ook de mensen door vwezen heeft naar Nunspeet en inderdaad dat paard had ook last van d'r baarmoeder en eierstokken!
Zagen ze dus ook vanaf de buitenkant!

Dus klopt allemaal!

En dan vraag ik mij af... Was jij aanwezig bij de behandeling in de kliniek? Wat doen ze dan precies? Ik zou heel graag weten wat deze "behandeling" exact inhoudt... Zit de anus nadien echt minder ver ingetrokken? Waarom moet het paard voor die "behandeling" naar de kliniek? Hoe lang is dit al geleden? Is het paard nu nog altijd recht?

ja daar voor moeten ze naar een kliniek!
Wat ze daar doen, is ze maken de baarmoeder in de staat zoals ze weer hoort te zijn dus los en niet verkleeft!
Ja de anus zit dan weer op de plek waar hij hoort dus niet meer ver ingetrokken!
Op het moment dat ze het los had, zag je echt een opluchting bij dat paard, net of ze opgelucht was!
Ze leek wel stoned, zo ontspannen werd ze!
Dit is 4 a 5 maanden geleden, en ja het paard is nog steedsd in orde!
Het is niet terug gekomen!

Waarom je hier zo weinig over hoort is gewoon omdat mensen hier geen rekening mee houden!
Bedenk maar ens hoeveel merrie's er zijn die vol zittern met pus in d'r baaremoeder zonder dat de eigenaar het weet!
En die maar denken, hoe komt ze nou aan die witte vlekken op d'r benen ze zal wel weer hengstig zijn!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:49

Ik weet het ook niet maar ik ben heel benieuwd wat eruit komt ..
Laat je het wel even weten als je er bent geweest

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:02

@Famke_93: Maar wat doen ze dan? Krijgt het paard iets ingespoten? Gaat het via rectaal onderzoek? Heb je het gezien? Ik snap namelijk niet waarom het paard hiervoor naar een kliniek moet, waarom kan dat niet gewoon thuis? Zolang er niet moet gesneden worden en de buik niet open moet, kan je het thuis doen. Ik vermoed dat ze het paard op die "kliniek" gewoon het één of ander inspuiten. Verkleefde baarmoeders zijn gewoon weg onmogelijk, tenzij het paard peritonitis gehad heeft en zoals ik al eerder zei, dan zou hij eigenlijk ongeveer dood moeten zijn. Ik wil wel voor en na foto's zien, van die anus. Ik geloof er werkelijk niks van. Ga eens onder de staart kijken van oudere paarden of kweekpaarden. Ze zien er allemaal zo uit. Zelfs soms ruinen! Hebben die dan ook een baarmoeder?

Pus in de baarmoeder? Dat gebeurt bij een paard zelden en als het gebeurt dan heeft het gemiddelde paard daar hoegenaamd geen last van. En als ze er last van hebben, dan zijn ze dood en dood ziek. Meestal worden baarmoeder infecties enkel vastgesteld als een merrie niet vol wil geraken. En dat is dan de enige klacht. Eventueel een onregelmatige cyclus, maar dat is het! Hoe moet een baarmoeder nu kreupelheid veroorzaken? Leg dat eens uit? Wees toch aub wat kritisch. Voor je iets aanneemt, verdiep je dan eens in de anatomie van het paard. En de geneeskunde van het paard. Indien je hier geen kennis van hebt, kan je zelfs niet beginnen met discussiëren...

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:22

Coliena schreef:
@Famke_93: Maar wat doen ze dan? Krijgt het paard iets ingespoten? Gaat het via rectaal onderzoek? Heb je het gezien? Ik snap namelijk niet waarom het paard hiervoor naar een kliniek moet, waarom kan dat niet gewoon thuis? Zolang er niet moet gesneden worden en de buik niet open moet, kan je het thuis doen. Ik vermoed dat ze het paard op die "kliniek" gewoon het één of ander inspuiten. Verkleefde baarmoeders zijn gewoon weg onmogelijk, tenzij het paard peritonitis gehad heeft en zoals ik al eerder zei, dan zou hij eigenlijk ongeveer dood moeten zijn. Ik wil wel voor en na foto's zien, van die anus. Ik geloof er werkelijk niks van. Ga eens onder de staart kijken van oudere paarden of kweekpaarden. Ze zien er allemaal zo uit. Zelfs soms ruinen! Hebben die dan ook een baarmoeder?

Pus in de baarmoeder? Dat gebeurt bij een paard zelden en als het gebeurt dan heeft het gemiddelde paard daar hoegenaamd geen last van. En als ze er last van hebben, dan zijn ze dood en dood ziek. Meestal worden baarmoeder infecties enkel vastgesteld als een merrie niet vol wil geraken. En dat is dan de enige klacht. Eventueel een onregelmatige cyclus, maar dat is het! Hoe moet een baarmoeder nu kreupelheid veroorzaken? Leg dat eens uit? Wees toch aub wat kritisch. Voor je iets aanneemt, verdiep je dan eens in de anatomie van het paard. En de geneeskunde van het paard. Indien je hier geen kennis van hebt, kan je zelfs niet beginnen met discussiëren...

Weet je, mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.
Zodra er iets nieuws is, moet het eerst wereldwijd bekent gemaakt worden voordat ze het uberhaupt willen geloven!

Geeft niks, maar gooi geen dingen naar me hoofd als je me niet kent, en wat ik zogenaamd niet kan weten!
Over dit soort dingen zijn juist laatst onderzoeken naar gedaan, dus daar heb ik het vandaan en heb het levende bewijs op stal staan!

Oh ja, ze spuiten niks in, ze maken het los met de handen!

Geloof wat je wil geloven, en doe wat je wil doen!

Ik wou alleen maar advies geven aan de persoon die het vroeg!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:23

Maar je verteld nog steeds niet wat ze doen, je verteld alleen maar dat het waar is en dat mensen die het niet geloven dom zijn Nagelbijten / Gniffelen
Hoe moeten we dan uiteindelijk snappen wat er gebeurt, vergeef ons dat we niet klakkeloos aannemen wat een paar mensen zeggen terwijl het wetenschappelijk gezien dus onmogelijk zou moeten zijn Verward

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:51

Waarom moet je paard dan perse naar de kliniek? Eenvoudig rectaal onderzoek kan perfect thuis gebeuren. Dus hier is een geurtje aan. Blijkbaar hebben ze liever het paard bij hen staan, ik betwijfel of jij met eigen ogen gezien hebt wat er precies is gedaan.

Ik neem je niet kwalijk dat je dit gelooft trouwens. Je moet een bepaalde wetenschappelijke en klinische achtergrond hebben om te begrijpen dat dit onmogelijk is. Natuurlijk ben je blij als je paardje geholpen blijkt te zijn, maar wie kijkt er nu niet verder dan zijn neus lang is? Iemand beweert aan jou dat hij aan de buitenkant kan zien wat er gebeurt met de baarmoeder van je paard. Hij "ziet" precies wat er aan de hand is. Paard moet naar de kliniek, daar gebeuren wat duistere handelingen, waarvan niemand precies weet wat en hocus pocus, paard is genezen! zijn wij het dan, dan niet verder kijken dan onze neus lang is? Wij vragen ons namelijk af hoe die man in het inwendige van het paard kan "kijken", wat hij precies doet om het zogenaamde probleem aan te pakken en doen de moeite om medisch gezien te kijken of dit probleem wel mogelijk is. Dus wie kijkt dan niet verder?

Nu, ik ga je niet verder proberen te overtuigen, blijkbaar is je paardje geholpen en ben jij gelukkig en daar draait het toch om. Alleen jammer dat dit is gebeurt met een uiterst dubieuze diagnose en manipulatie.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:58

Via rectaal onderzoek is het heel gemakkelijk om de baarmoeder af te tasten. Maar dat is een handeling die een osteopaat niet mag uitvoeren. Dat "losmaken" dus ook niet. De anus ligt ver naar binnen als een paard weinig vet heeft.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:01

Na alles hier te hebben gelezen lijkt het me inderdaad een beetje verdacht. Maar dan nog...
Kunnen hier eerst geen foto's of echo's of iets van gemaakt worden? Ik heb er verder geen verstand van hoor. Maar moet men niet eerst zeker zijn van wat er daarbinnen aan de hand is? Het lijkt me niet dat er van buiten af alles gezien kan worden.

In ieder geval succes met je paardje, ik hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:02

Natuurlijk is het heel makkelijk om rectaal een baarmoeder af te tasten! Dat weet ik ook wel. Daar is de hele verloskunde van het paard op gebaseerd. Maar baarmoeders "losmaken" is 1) een handeling die niet mogelijk is omdat ze niet kunnen verkleven en 2) stel nog in heel uitzonderlijke gevallen dat hij wel "verkleefd" zou zijn (igv peritonitis, wat een paard normaal gezien niet overleeft) dan nog kun je hem niet zo maar blind losmasseren, wegens veroorzaken van grote beschadigingen, lostrekken van bloedvaten, perforaties van darmen, enzovoort. Het is dus een twee maal onmogelijke handeling.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:12

Coliena schreef:
Natuurlijk is het heel makkelijk om rectaal een baarmoeder af te tasten! Dat weet ik ook wel. Daar is de hele verloskunde van het paard op gebaseerd. Maar baarmoeders "losmaken" is 1) een handeling die niet mogelijk is omdat ze niet kunnen verkleven en 2) stel nog in heel uitzonderlijke gevallen dat hij wel "verkleefd" zou zijn (igv peritonitis, wat een paard normaal gezien niet overleeft) dan nog kun je hem niet zo maar blind losmasseren, wegens veroorzaken van grote beschadigingen, lostrekken van bloedvaten, perforaties van darmen, enzovoort. Het is dus een twee maal onmogelijke handeling.

Dat laatste was ik ook aan het bedenken Ja nog nooit van deze handeling gehoord, heb het even op web of science gezocht en staat ook niks over

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:13

Kan de desbetreffende osteopaat niet worden gemaild oid om om opheldering te vragen? Ik weet niet om wie het gaat, maar ben wel heel benieuwd naar zijn verhaal

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:18

En dit is dus hetgene wat er met heel bokt aan de hand is!

Mensen LEZEN SLECHT en hebben HUN oordeel snel klaar!

Daarom is bokt, bokt niet meer!

Doe wat je gevoel je ingeeft!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:19

Heb je mijn reactie gelezen Famke_93?
Je legt niet uit wat er gebeurt, het is toch niet raar dat we kritisch zijn tov ons paard? Vooral wanneer iets wetenschappelijk gezien onmogelijk zou moeten zijn?

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:23

Heb ik echt vermeld!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:29

Coliena, ik had het niet tegen jou, maar tegen TS. Ben zelf DA btw. Ik ben het met je eens. Overigens ligt de baarmoeder van een paard vrij los, bij het rectaal aftasten wordt je niet gestoord door bloedvaten ed. Je kan van linker naar rechter eierstok met je hand in een u om de baarmoeder zonder dat je obstakels tegenkomt. Verklevingen/peritonitis betekenen nagenoeg altijd de dood van een paard idd, dus die ben ik nog nooit bij een levend paard tegengekomen!

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:38

De ligamenta lata kunnen bij te zware manipulaties wel hematomen bevatten. Kan ook bij de partus gebeuren bij een te zwaar veulen, met als gevolg koliek en / of scheuren en uitbloeden in erge gevallen. Ik bedoelde eerder bloedingen door losscheuren van zogezegde verklevingen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:46

Ja, als een paard werkelijk verklevingen zou hebben, zou het idd levensgevaarlijk zijn om die rectaal los te maken. Maar goed zo'n osteopaat mag blijkbaar alles beweren.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:52

als ik aan een osteopaat denk dan denk ik aan botjes en niet aan een baarmoeder. Zou het niet zo kunnen zijn dat de bevestiging aan de botten/ bekken vast of verkleefd zit, daar zou ik eerder aan denken ipv van een orgaan.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:17

Ik zou héééél erg graag willen weten van de mensen die al zo iets meegemaakt hebben welke osteopaat dit was, heeeel graag per pb!!!
Ik zit nu écht met mijn handen in het haar, bergen geld kwijt, en blijkbaar geen stap verder, alleen maar stappen achteruit??

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:19

Ik heb nog zo gezegt DE OSTEOPAAT heeft die mensen DOOR VEWEZEN

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:20

Famke_93 schreef:
Ik heb nog zo gezegt DE OSTEOPAAT heeft die mensen DOOR VEWEZEN

Ik weet niet of je het gelezen heb, maar JIJ bent de ENIGE hier in dit topic die positief is over dit verhaal....
En ik ga toch uit van de meeste meningen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:23

Groot gelijk, wie weet heeft Famke_93 wél gelijk maar zorg er voor dat je áltijd kritisch blijft als het om je paardje gaat.
Heel veel succes ermee Nagelbijten / Gniffelen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:28

garny95 schreef:
als ik aan een osteopaat denk dan denk ik aan botjes en niet aan een baarmoeder. Zou het niet zo kunnen zijn dat de bevestiging aan de botten/ bekken vast of verkleefd zit, daar zou ik eerder aan denken ipv van een orgaan.

Ja, verkleefd, verkrampt, samengetrokken.. ik weet allemaal niet wat ie gezegd heeft... Verdrietig

Ik dacht écht dat we die pony gingen helpen... Verdrietig

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:30

waarom bel je niet een andere osteopaat en vraag je over deze behandeling? Er staat ergens op internet een thesis van een osteopaat die zich met hengstigheid problemen heeft beziggehouden (volgens mij marielle burgers?), misschien kan je die eens om advies vragen?
Ik denk dat de verklevingen niet zo letterlijk genomen moeten worden. Osteopaten willen volgens mij dat alle organen soepel zijn en "glijden". Ik neem aan dat met verklevingen bedoelt wordt als ze dit niet goed doen Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:38

Hij heeft Luna ook gekraakt en losgemaakt in haar lijf, dus misschien zijn de klachten hier ook voor een groot deel door verholpen.
Ik ga haar van de week eens gewoon rustig rijden.. lekker lang en laag over de rug..
Maar ik denk dat hij die behandeling kan vergeten..