Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jenniiferr schreef:ik weet niet of dit topic hier goed staat
De titel zegt het al. hoe krijg ik mijn paard dikker?
ik heb een paard een holsteiner toen ik haar vorig jaar kreeg in augustus kwam ze van het land af en was ze lekker dik en rond. Natuurlijk ging die grasbuik eraf maar ze werd ook steeds dunner totdat je haar ribben kon tellen. Ze kreeg op stal 3x 1kilo sportbiks per dag en 2x daags hooi. Nou heeft ze deze zomer 4maanden op het land gestaan (snachts op stal) en is ze lekker aangekomen hier kreeg ze 2 kilo per dag. We hebben daar ook gewoon gereden. Nu zijn we ongeveer 1,5 maand terug op de manege (waar ze dus niet het land opgaat) en je kan alweer haar ribben zien terwijl ze toch 3kilo voer per dag krijgt. Ook krijgt ze een halve kilo maismeel waar ze ook wat dikker van zou moeten worden.
Weten jullie meschien een manier om haar wat aan te laten komen?
annemiek21 schreef:ik zal hem slobber gaan voeren en wat ik nu geef werkt ook heel goed dat is summer fit van de pavo. dat zijn grasblokken en die geven het extra voer wat ze nu niet meer uit de weides halen. en 3x daags voeren en toch iets meer hooi.

Het zal deels door de stress van de verhuizing zijn en deels doordat er eigenlijk geen gras meer staat. Er werd al behoorlijk voordroogkuil bijgevoerd, maar dat blijkt niet genoeg.
)