Peesblessure, vragen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucia83

Re: Peesblessure, vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:34

maar wat ik zeker aan kan raden is een nieuwe behandelmethode met het GPS II systeem van Biomet. dit werkt met eigen bloed van het paard, dat in een centrifuge in lagen gescheiden wordt. hiervan worden de bloedplaatjes en witte bloedcellen gebruikt. de zogenaamde groeifactoren. deze worden onder echogeleide in de pees gespoten op de zwakke plekken. het doel hiervan is het herstel te verbeteren en te versnellen.
deze behandeling kun je laten doen in de paardenkliniek in wolvega. ik weet dat ze dit ook in emmeloord en utrecht doen, maar daar schijnt het duurder te zijn...
ik heb zelf deze behandeling bijmijn paard laten doen afgelopen vrijdag, dus ik weet nog niet welke resultaten het bijmijn paard zal hebben, maar de resultaten die bij anderen al zijn behaald zijn goed.

voor meer uitleg en foto's van de behandeling met het GPS II systeem van Biomet zie onderstaande links:

[WZ] Groeifactor behandeling bij peesblessures. Het GPSII Systeem

http://picasaweb.google.com/joskikkert/ ... Q_dAFhHsus

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:33

hmm nog nooit van gehoord

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:07

@ Lucia83: Bedankt voor je reactie, heb zeker wat aan jouw tips. Zal mij eens verdiepen in die behandeling, ik ken het niet en ben wel nieuwschierig! Laat je weten hoe het verloop is bij jouw paard?? Op wat voor termijn kun je resultaten zien?

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 14:05

Update!: de DA is geweest en het been is weer goed. Dus ik mag weer rijden! Het heeft al met al 3 maanden geduurd maar nu is het dus weer helemaal klaar. Begin weer rustig met opbouwen.

Iedereen bedankt voor de tips, ze hebben blijkbaar geholpen Knipoog