Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Furia schreef:Volgens mij zegt niemand dat ze denken dat de man slecht voor het dier zorgt, er word alleen gezegd dat via de bloedbaan injecteren zoals beschreven gevaarlijk kan zijn
Coliena schreef:Bovendien wordt een pasta die oraal wordt toegediend, geresorbeerd in de darm, zodat je bloedspiegels krijgt EN de wormen in de darm worden ook afgedood. Twee vliegen in één klap dus. Als je iets in het bloed spuit, kan het paard 1) doodvallen, 2) niet alle wormen worden gedood, 3) slechts 65% van de wormen die gevoelig zijn, gaan dood en 4) het spul komt niet in de darm terecht, waardoor volwassen wormen in de darm gewoon lekker blijven leven.
Conclusie, er is echt geen enkele reden waarom je een paard zou willen ontwormen met ivomec.
janderegelaa schreef:Ik weet niet wat hij precies gespoten heeft maar ik weet wel dat het géén Ivomec was want dat heb ik gevraagd.
Zodra ik de rekening heb zal ik wel eens kijken hoe het spul heet.
janderegelaa schreef:Ik weet niet wat hij precies gespoten heeft maar ik weet wel dat het géén Ivomec was want dat heb ik gevraagd.
Zodra ik de rekening heb zal ik wel eens kijken hoe het spul heet.
elsie1 schreef:bij één van mijn paarden helpen de pasta ontwormingskuren niet. NA ontworming bleef hij wormen hebben en ook de bloedwormen waren aanwezig waardoor hij ook 9 keer koliek heeft gedaan door de bloedwormen, hij had een bloeding aan het maag darmkanaal enzovoort. Er werd een bloed onderzoek gedaan en is gebleken dat het dus bloedwormen waren die de schade deden ondanks het ontwormen met pasta's. Dus is er over gegaan naar de wormspuit en rechtstreeks in het bloed waarna een week of zes terug een test gedaan werd waardoor hij dus wormvij bleek te zijn. Voor hem dus alleen nog maar ontworming in injectie's.

meredith schreef:nu jan... zet hem maar bij de mijne neer.
meredith schreef:meredith schreef:nu jan... zet hem maar bij de mijne neer.
ons veulen bestaat niet meer. Opgevreten door de wormen en dat om kosten te besparen van de fokker.