Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Estar schreef:Ik heb zaterdag Pavo Nerv Control gehaald, en hiernaast 5 tranquilizer pasta's. Hij heeft zaterdagavond voordat hij op stal ging een pasta gekregen, en dit heeft in ieder geval de eerste nacht wonderen gedaan. M'n stalbaas heeft aangeboden hem voortaan elke dag Nerv Control te geven bij zijn voer dus daar ben ik heel blij mee (erg fijn zo'n meedenkende stalbaas) Hij heeft zich tot nu toe in ieder geval netjes gedragen (ook volgens de stalbaas) dus ik hoop dat we dit zonder tranquilizers kunnen volhouden.
Ik heb bij de drogist nog druppels en pilletjes van A.Vogel en VSM gehaald die op een homeopatische wijze de ergste nerveusiteit onderdrukken.

Kareltje1 schreef:Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties. Het is nou eenmaal niet voor iedereen mogelijk om op een stal te staan waar de paarden altijd naar buiten kunnen.
arno8 schreef:Ik vind het behoorlijk schokkend dat er al kant en klare middelen zijn voor paarden die gek worden omdat ze in een cel worden opgesloten.
Kareltje1 schreef:Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties. Het is nou eenmaal niet voor iedereen mogelijk om op een stal te staan waar de paarden altijd naar buiten kunnen.
arno8 schreef:het komt kortweg hier op neer:
"Ik moet en zal een paard hebben, ook al is dat voor het paard verschrikkelijk en heeft hij een ellendig leven. Hij laat op alle mogelijke manieren zien dat hij gek wordt van de omstandigheden waarin ik hem houd. Dat vind ik maar vervelend en ik heb geen zin om iets aan die verschrikkelijke omstandigheden te doen. Daarom wil ik een pilletje waarmee ik die zeer terechte uitingen van zijn frustratie weg kan halen. Ik heb het liefst dat hij suf op stal blijft staan en zich schikt in zijn afschuwelijke lot."
En dan zijn er mensen die dit ook nog eens goed gaan praten. "Tja, ze wil nu eenmaal een paard en er is daar nu eenmaal geen wei... kan zij toch niks aan doen?"
Als ik een walvis wil, mag ik hem dan naar mijn tuin slepen en dan zeggen:
"oh, ik wist niet dat ze een zee nodig hebben... Maar ja, die heb ik hier niet... nou ja... niks aan te doen he... Ik vind het wel leuk staan... zo'n beestje in mijn tuin..."
Nee! Dan moet je dat beest als de wiedeweerga naar de zee brengen! Met een paard is het niet anders.

JoviBan schreef:Voor de posters die na arno8 een "advies" hebben gegeven, nog maar een keertje de quote van arno8:arno8 schreef:het komt kortweg hier op neer:
"Ik moet en zal een paard hebben, ook al is dat voor het paard verschrikkelijk en heeft hij een ellendig leven. Hij laat op alle mogelijke manieren zien dat hij gek wordt van de omstandigheden waarin ik hem houd. Dat vind ik maar vervelend en ik heb geen zin om iets aan die verschrikkelijke omstandigheden te doen. Daarom wil ik een pilletje waarmee ik die zeer terechte uitingen van zijn frustratie weg kan halen. Ik heb het liefst dat hij suf op stal blijft staan en zich schikt in zijn afschuwelijke lot."
En dan zijn er mensen die dit ook nog eens goed gaan praten. "Tja, ze wil nu eenmaal een paard en er is daar nu eenmaal geen wei... kan zij toch niks aan doen?"
Als ik een walvis wil, mag ik hem dan naar mijn tuin slepen en dan zeggen:
"oh, ik wist niet dat ze een zee nodig hebben... Maar ja, die heb ik hier niet... nou ja... niks aan te doen he... Ik vind het wel leuk staan... zo'n beestje in mijn tuin..."
Nee! Dan moet je dat beest als de wiedeweerga naar de zee brengen! Met een paard is het niet anders.
Ik ben het 100% met Arno eens. Mijn pony is ook zo een geval, gelukkig kan ik die 24/7 en het hele jaar buiten laten staan, maar soms is het naar mijn mening wel handiger als je paard rustig in een stal kan staan. Om van stal de overstap te maken naar trailer. Dat word voor mij bv heel veel werk... arno8 schreef:"Ik moet en zal een paard hebben, ook al is dat voor het paard verschrikkelijk en heeft hij een ellendig leven. Hij laat op alle mogelijke manieren zien dat hij gek wordt van de omstandigheden waarin ik hem houd. Dat vind ik maar vervelend en ik heb geen zin om iets aan die verschrikkelijke omstandigheden te doen. Daarom wil ik een pilletje waarmee ik die zeer terechte uitingen van zijn frustratie weg kan halen. Ik heb het liefst dat hij suf op stal blijft staan en zich schikt in zijn afschuwelijke lot."
Arabesk schreef:Ik moet me echt inhouden om niet heel boos te worden. Je paard sederen omdat hij duidelijk aangeeft dat hij niet opgesloten wil worden. Hij schreeuwt naar je om hulp, maar je hoort hem niet.
Zoek naar een stal waar hij wel buiten kan blijven. Je woont in mijn omgeving en als je me een pb'tje stuurt kan ik je een hele lijst sturen van stallen in de buurt waar ze wel buiten mogen blijven. Er zijn er zat.
Estar schreef:Ik heb zaterdag Pavo Nerv Control gehaald, en hiernaast 5 tranquilizer pasta's. Hij heeft zaterdagavond voordat hij op stal ging een pasta gekregen, en dit heeft in ieder geval de eerste nacht wonderen gedaan. M'n stalbaas heeft aangeboden hem voortaan elke dag Nerv Control te geven bij zijn voer dus daar ben ik heel blij mee (erg fijn zo'n meedenkende stalbaas) Hij heeft zich tot nu toe in ieder geval netjes gedragen (ook volgens de stalbaas) dus ik hoop dat we dit zonder tranquilizers kunnen volhouden.
Ik heb bij de drogist nog druppels en pilletjes van A.Vogel en VSM gehaald die op een homeopatische wijze de ergste nerveusiteit onderdrukken.
Kareltje1 schreef:Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties. Het is nou eenmaal niet voor iedereen mogelijk om op een stal te staan waar de paarden altijd naar buiten kunnen. En om een paard wat zo overstuur is, te kalmeren met een kalmeringsmiddel is helemaal niet zo gek. Soms helpt het het paard om zijn rust wat te hervinden. En Nervcontrol van Pavo is zeker geen probleem. Als dat maakt dat het paard zich prettiger voelt zou ik er zeker mee doorgaan!