4 benen kreupel hoe kan dat komen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: 4 benen kreupel hoe kan dat komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:24

Ik had al 5 weken eerder de dierenarts gebeld, maar ja
dat ben ik Bloos
En het lijkt me ook, dat het weinig nut heeft om hier te
vragen wat hij kan hebben. omdat we vanaf de computer
moeilijk naar je pony kunnen kijken. En dan ook nog eens
het feit dat we allemaal geen dierenarts zijn. Clown
Dus bel iemand die er wel verstand van heeft en snel !
Vind het maar sneu dat je hem zo lang met pijn rond laat
lopen Boos!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:30

Deze shet is echt wel hoefbevangen,onze shet heeft precies hetzelfde.Liep ook heel stijf,wilde liever niet lopen dan wel,je moest hem echt mee trekken.Ook ging hij veel liggen in de wei.Heb s'avonds de veearts laten komen en ja hoor hoefbevangen aan alle 4 de benen.Heeft medicijnen gehad en een prik tegen de pijn.Nu na 2 weken loopt hij weer zonder pijn.Ook moet je de hoeven vaker laten bekappen als hij idd. heofbevangen is,onze shet moet om de 4 weken bij bekapt worden.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:20

kan ook nog eens straalrot zijn. Al denk ik eerder indd aan hoefbevangen.
Maar de adviezen zijn allemaal al gegeven, dus ben ik benieuwd naar de uitslag van de dierenarts............. Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:48

Met straalrot lopen ze niet stijf,alleen kreupel.Een paard bij ons heeft straalrot en ze liep kreupel maar niet stijf.Ook bij haar is er gelijk een veearts bij gehaald,alleen had deze geen verstand van kreupelheden!!Moest er een andere veearts voor bellen.Naja.Via de hoefsmid hoorde we dat het straalrot was.Ik weet zeker dat deze shet hoefbevangen is.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:57

booster schreef:
doe ik ook heus wel
maar als hij atrose heeft blijft hij dan pijn houden of kan dat weg trekken of verminderen

Doe ik ook heus wel Verward Verward Verward Verward Je zit net te vertellen dat je pony al 6 weken kreupel loopt, sorrie maar dan ben je toch echt een beetje laat met het bellen van een dierenarts Boos!

Je pony kan door meerdere oorzaken kreupel zijn. En inderdaad een magere pony kan wel degelijk hoefbevangen zijn. Ik zeg niet dat deze pony dat is, dan zou ik toch echt je pony moeten zien. Maar als ik jou was zou ik maar heeeel snel een dierenarts bellen. Sterkte met je pony

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:18

is de da inmiddels al geweest?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:55

ikke20 schreef:
bevangen lijkt me sterk aangezien ze screef dat hij eerder te mager was dan te dik. lijtk me eerder spierbevangen.pas je het voer aan aan het werk?
misschien toch even de dierenarts laten komen. bij arthrose hebben ze veel pijn. het kraakbeen is versleten.
bij spierbevangen en hoefbevangen hebben z ook veel pijn

heb ook een dunne pony meegemaakt die blijkbaar erg ernstig bevangen is geraakt. ze dachten dat het ook anders was en of het nu goed komt is ook nog maar de vraag

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:27

ik kon een tijd niet meer op internet maar we zijn er achter wat er is het is gewoon ouderdom van hem hij heeft min 15 jaar op kermissen gelopen en nu is alles aan het aftakkelen hij wordt gewoon in 1 keer heel erg snel oud

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:58

dat is wel heel vreemd dan moet hij iets mankeren want zo snel gaat dat niet ineens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:01

Is er inmiddels al een dierenarts bij geweest dan?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:59

Je bent anders 17 dec. nog on line geweest. Maar wie heeft gezegd dat het ouderdom is...de dierenarts of is het een beetje gissen??

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:08

Bij ouderdom kunnen kwaaltjes zoals artrose horen. Als je zegt het is ouderdom, punt en er verder niks aan doet vind ik het zielig. Als je zegt het is artrose (neem dit even als voorbeeld) en gaat kijken wat je kan doen om de pijn te verlichten of weg te nemen dan geef je de pony een goede oude dag. Een oude pony die lijd en je kan er niks tegen doen kan je geen goede oude dag bezorgen. Op dat moment is het beter om er aan te denken om de pony in te laten slapen in plaats van hem met zo veel pijn rond te laten lopen.
Ik hoop dat je de dierenarts erbij laat komen (of erbij hebt laten komen) en dat het dier nog kan genieten van een pijnvrij leven. Beterschap met de pony!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:16

da was al geweest..hij heeft niet echt pijn eraan hij loopt nu niet kreupel meer maar gewoon wat stijfjes hij krijgt poeder voor zijn gewrichten soepler te houden en ook om te voorkomen dat het pijn gaat doen en hij is ook veel ouder dan 19 waarschijnlijk

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:20

Ik weet nog van mijn ruin, dat toen hij spierbevangen was, dat hij heel kort liep (dus kleine pasjes maakte) en dat hij echt pijn had met lopen, aan al zijn benen. Verder keek meneer echt op zijn vrolijkst om zich heen, en wilde het liefst zo veel mogenlijk eten. Ook weet ik nog dat hij absoluut alleen maar hooi mocht eten (geen kuil, geen biks, geen gras) en dat hij de eerste 2 weken helemaal niet mocht lopen...

Wat ik me afvraag; waarom bel je de DA niet, na 3 dagen al?!
Edit:
Ook mijn oude shetlander die ik terug gekocht heb, kocht ik met spierbevangenheid verschijnselen, ze had het niet meer, maar kon niet goed lopen.

Gelukkig zie ik dat de DA al is ingeligt

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:35

omdat hij weleens eerder kreupel geweest was en toen was er ook niks en we d8 in eerste instantie dat het weer het zlefde was en weer weg zou trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:37

Nou, ben in ieder geval blij om te horen dat je er uiteindelijk dan toch een dierenarts bij hebt gehaald.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:42

vraag eens aan je da of hij pijnstillers kan krijgen...misschien voelt hij zich dan prettiger..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:47

daar heb ik het over gehad maar de da was er van overtuigt dat hij geen pijn had en als ie wat pijn had dat het niet genoeg is voor dat
deze week komt de da toch na hem kijken ivmdat hij steeds verder achteruit gaat ivm zijn ouderdom we hebben het idee dat ie op is en laten de da er even na kijken wat hij ervan vindt want ze schaten hem eerder op min 30 jaar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:52

als hij zo stram staat is dat niet omdat hij zich zo prettig voelt lijkt mij,maar ja,ik ben natuurlijk geen dierenarts.....maar goed op is een keer op,dat is waar..jammergenoeg

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:57

ik hoop dat ie nog jaren mee kan gaan...
maar het leven is hard...
als de da idd verklaart datie echt op is dan moet hij hellaas ingeslapen worden(dat is wel het laatste wat ik hoop)
maar hij heeft zijn leven hard moeten werken..veel uren op een dag en dan weken en maanden lang..dan is het ook niet raar dat hij versleten is...maar we doen onsbest om hem op te vrolijken hij krijgt van allelei voer en zo om het wat dikker te maken enzo maar zelfs dat lukt niet meer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:15

ach,het is moeilijk maar zonder jou had hij waarschijnlijk op de kermis rond gelopen tot hij er letterlijk en figuurlijk bij neerviel,nu heeft hij het bij jou nog goed gehad....(het is wel een schatje...even in je profiel gekeken..)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 00:20

ja idd ik heb 11 jaar op hem gewacht tot ik hem kocht..toen ik hem kocht liep hij op dat moment op de kermis kreupel rond...heb hem voor een topprijs moeten kopen maar dat was ie wel waard voor mij want als hij bij me weg gaat is dat omdat hij dood is anders niet...die foto is van 2006 toen ik hem een maandje had..toen ik hem kocht was hij droevig een dag later stondt er letterlijk een lach op zijn mond