Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

rientje schreef:Interessant topic!
Mijn paard heeft ook last van verzuring van de spieren (denk ik). Zij is namelijk na een intensieve training of wedstrijd onregelmatig(wel meestal aan het zelfde been, linksvoor). Die onregelmatigheid komt pas als ik haar aan het uitstappen ben of als ik tijdens een training of wedstrijd even heb stil gestaan (> 2 min.). Ze is vorig jaar helemaal door de medische molen geweest (incl. foto's en bloedonderzoek), maar hier is niets uitgekomen.
Ik denk dus dat dit verzuring van de spieren is... Ik rij haar wel heel regelmatig (5 dagen per week), inclusief losrijden en uitstappen... Als jullie dit zo lezen, denken jullie dan ook aan spierverzuring?
Ik voer haar nu PAVO Nature Best (suikerarm); 2 kilo per dag, met daarover Muslefit voor de spieren en zonnebloemolie.
Hier hoor ik veel goede ervaringen met NeutraX, kun je dit gewoon bij de DA krijgen?
Nierfunctie laten controleren is natuurlijk ook nooit verkeerd..
Ps. Hebben jullie ervaring of wel eens gehoord van Lactonase?
rientje schreef:Oke, maar ik blijf het vreemd vinden dat de onregelmatigheid alleen zijn kop opsteekt als mijn paard even stil staat of na een intensieve training tijdens het uitstappen... dan moet het toch iets met de spieren te maken hebben, zou ik denken!
Die bloedtest, kun je die alleen op het moment van verzuring afnemen of ook als het paard 'goed' is?
rientje schreef:Oke, iig bedankt voor de informatie!