het is misschien veel twijfelen geweest in het begin, maar ik heb haar dus wel gekocht en vandaag opgehaald, en ik ben toch wel heel blij met haar!!!!!!!!!!!!!!!!! (foto's komen binnekort in "in the picture")
Anoniem
Geplaatst: 10-11-02 21:39
Ligt eraan hoeveel dit paard overbouwd is, heeft ie een kort voorbeen? Zo nee, dan trekt het wel bij, paarden van die leeftijd groeien nog, en vooral als je gaat rijden, dan komt ie van voren nog flink omhoog. Komt wel goed hoor.
Jessica24
Geplaatst: 10-11-02 23:21
Ik heb zelf ook een Engels Volbloed merrie op drie jarige leeftijd gekocht. Ze was ook overbouwd,maar dat komt best wel goed. Dit ras groeit namelijk vrij lang door. Dat ik haar kocht op drie jarige leeftijd was ze nog geen 1.60. En ze is nu 5 jaar oud en ondertussen 1.68. Volbloeds zijn gewoon echte laatbloeiers en groeien lang door. Ook heeft mijn merrie een graasvoetje en een iets steiler voetje. Maar met tijdig bekappen is dat een stuk minder erg geworden. Ik wens je veel succes in je beslissing.
maverick
Geplaatst: 11-11-02 13:02
mijn winston is jaar en is half frans volbloed,hij staat ook overbouwd.hij is laat gecasterreerd.paarden met veel volbloed zijn meestal laat bloeiers,hij komt vanzels recht en het is onzin dat een overbouwd paard moeilijk terijden is.een moeilijk te rijden paard licht messtal voor 99 % aan de ruiter die hem rijd.Mijn winston staat nu zwaar overeboued en die is echt kei fijn te rijden.daarkomt bij hoe wil je een jong paard andres groeien.eigenlijk komt t bij elk ras voor dat jonge dieren overbouwd zijn.
Troef
Geplaatst: 11-11-02 13:16
Hier wordt veel gesproken over overbouwing van een paard of pony.
Maar is zo'n paard werkelijk overbouwd?
Vaak zie je paarden die lijken op het oog overbouwd maar zijn het niet.
Maar zijn zwak in het middenstuk met een te slappe lendenpartij.
Sommige paarden die dan in het werk komen krijgen een krachtiger bespiering en zo lijkt het of de overbouwing weg is.
Maar eigenlijk was het geen overbouwing maar een zwak middenstuk.
sarabande
Geplaatst: 11-11-02 13:51
Bloedpaarden hebben meestal een lange nagroei. Ik ken een verhaal van een meisje die internationaal pony gereden had. Haar vader kocht een kleine ruin voor haar. Super diertje 1.62. Meisje is niets gegroeid, paardje werd 1.74. Had trouwens ook een steil voetje, maar werd Intermediar dressuur. Zou het voeten probleem met je hoefsmid bespreken. Heel veel succes met je nieuwe paard. Het klinkt als een fijn dier waar je veel plezier mee kan hebben met zo'n karakter. Ik hou ook van bloed en heb er nooit last mee hoor, je moet ze alleen in hun waarde laten en nooit proberen te winnen, overleg is beter. Dan heb je er wereldpaarden aan.