Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ramarant schreef:NEEE ik heb niet antiklit gebruikt voor de jeuk![]()
Dat was voor de klitten in de staart.maar zijn staart werd er alleen maar dunner op..
maar bedankt voor jullie tips..meer zijn welkom
Ramarant schreef:Heeft iemand tips? ( ik hoef geen middeltjes voor erin te spuiten of dergelijke, want antiklit wat ik gebruikte voor de manen en staart hielp ook niet, hierdoor werd het alleen maar dunner)
capopjekop schreef:Fenonolf erop spuiten, verzacht de jeuk. Mijn pony had haar hele staart van boven afgeschuurd en de wortel zag er kaal en rood uit, 2 weken dat spul gespoten en ik zag de haren alweer terug groeien
Ramarant schreef:bedankt mensen, ik zal het een en ander eens proberen..momenteel heb ik een gaasje met azijn erop gedaan.. en een hoesje erom..kijken of hij het erom laat zitten..anders iets anders proberen
Ramarant schreef:bedankt mensen, ik zal het een en ander eens proberen..momenteel heb ik een gaasje met azijn erop gedaan.. en een hoesje erom..kijken of hij het erom laat zitten..anders iets anders proberen
Odessa1 schreef:Ramarant schreef:bedankt mensen, ik zal het een en ander eens proberen..momenteel heb ik een gaasje met azijn erop gedaan.. en een hoesje erom..kijken of hij het erom laat zitten..anders iets anders proberen
Pas op dat je het niet te strak doet dat is slecht voor de staart zelf.
Mummie schreef:Misschien helpt een wormkuurtje ook al een hoop
Mummie schreef:Misschien helpt een wormkuurtje ook al een hoop, en wat al eerder vermeldt werd, Klitwortel is echt superspul. Kost iets meer dan 2 euro bij de kruidvat en dan heb je best een grote fles. Mijn merrie schuurde ook zo erg en na 3 keer ingesmeerd te hebben met klitwortel is ze er helemaal vanaf. Wel eerst even de staart wassen.
Succes!
Gerner schreef:Mummie schreef:Misschien helpt een wormkuurtje ook al een hoop, en wat al eerder vermeldt werd, Klitwortel is echt superspul. Kost iets meer dan 2 euro bij de kruidvat en dan heb je best een grote fles. Mijn merrie schuurde ook zo erg en na 3 keer ingesmeerd te hebben met klitwortel is ze er helemaal vanaf. Wel eerst even de staart wassen.
Succes!
Bedoel je hiermee de kliswortel?
Henrieke schreef:Was hem eens met betadineshampoo, dat ontsmet het. Of eventueel met shampoo wat helpt voor paarden met eczeem, tegen het schuren!