En na een paar keer Hippomec gegeven te hebben,nee bedankt ik ga echt voor de andere merken nu.
Goedkoop kan idd duurkoop zijn,al zal het niet voor elk paard gelden.Allemaal heel veel succes met de worm bestrijding..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cassidy schreef:Bij de wormenkuren gaat het om de werkzame stof die er in zit. Kolieken na het geven van een wormenkuur komen doorgaans door te hoge belasting van wormen.
En kreupelheden door een wormenkuur, wat moet ik me daaronder voorstellen?

SisLeone schreef:Cassidy schreef:Bij de wormenkuren gaat het om de werkzame stof die er in zit. Kolieken na het geven van een wormenkuur komen doorgaans door te hoge belasting van wormen.
En kreupelheden door een wormenkuur, wat moet ik me daaronder voorstellen?
Ze hebben onderzoeken gedaan en paard had geen wormen.

, dus voor 700 kilo! Krijgt hij daar last van ...? Baalde er zo van en terughalen kan niet meer he .... pem schreef:hebben jullie je paard wel eens gewogen..dan kun je niet te veel mis zijn. ik vind het altijd moeilijk om gewicht in te schatten, maar gelukkig hebben wij een weegbrug voor vrachtwagens in het dorp..
zoniet, hoe schat je het gewicht dan in (DA of zo)??

! Ramarant schreef:hij werd kreupel doordat hij heel veel afgevallen was door de verkeerde wormkuur..doordat hij zoveel afgevallen was hield hij geen spiermassa meer over..hij heeft zich geblesseerd en is momenteel kreupel.. wat bleek nu.. de wormkuur was niet agressief genoeg..nogmaals..dit geld niet voor alle paarden

Cassidy schreef:Geen enkel paard is helemaal wormvrij. Ook niet na het geven van een wormenkuur. Wat je bereikt door het geven van de wormenkuur is dat het aantal darmparasieten beperkt blijft.
Een pharmaceutisch bedrijf dat een product op de markt brengt (zelfs al is het zo iets simpels als Aspirine) is hij voor een aantal jaar beschermd, geen enkel ander pharmaceutisch bedrijf mag dat geneesmiddel maken. Maar na een aantal jaren vervalt het octrooi, en mag iedereen dat geneesmiddel namaken. Omdat bedrijven de kosten niet hebben voor het ontwikkelen van dat medicijn, kunnen ze het medicijn veel goedkoper op de markt brengen. Maar dat betekend dus niet dat de "kopie" minder werkzaam is dan het originele, en duurdere product.
Natuurlijk zal een ruitersportzaak altijd nog proberen om het duurdere product te verkopen. Daar maken ze nu eenmaal het meeste winst op. Een Beta-merk, met zelfde werking, is zo krap geprijst dat er weinig marge overblijft voor het verkopende bedrijf om een beetje winst te maken....
Yinari schreef:Bij mij staat er op de bijsluiter dat er tot drie keer de benodigde dosis geen bijwerkingen zijn waargenomen. Ik denk dus dat je pony van 450kg die voor 700kg heeft gekregen geen gevaar loopt. Voor de zekerheid kun je je Da wel even bellen.