Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Citaat:
Er is een vaccin beschikbaar tegen Afrikaanse paardenpest. Dit vaccin is alleen niet een zogenaamd markervaccin, er kan dus geen onderscheid worden gemaakt tussen gevaccineerde dieren en besmette dieren. Daarom is het van belang dat alle dieren worden gevaccineerd. Vaccinatie als enig middel ten tijde van een uitbraak is niet voldoende. Naast vaccineren moet de bewezen biologische vector C. imicola worden bestreden. Ook wordt aangeraden rondom besmettingshaarden een 100 kilometer controlegebied in te stellen waarin paardachtigen niet vervoerd mogen worden.
_June schreef:Ik lees even mee, wel interessant.
@sronnie: plaats je de reactie die je daarop krijgt hier ook eventjes, ben wel benieuwd..
Cowgirl schreef:Ze kunnen geen onderscheidt maken tussen ingeente dieren en de niet ingeente dieren?
Wat is dat voor bullshit?
Ik heb voor tientallen euro's mijn paarden laten chippen en een paspoort erbij omdat iedereen dat tegenwoordig moet hebben voor medicijn registratie. Dus dit snap ik niet.
sronnie schreef:Ik ga zo maar even een mailtje sturen richting overheid hoe dat zit m.b.t. informatie en wanneer ze van plan zijn om met een vaccin te komen.
CCCCorine schreef:Deze ziekte zou niet van paard tot paard overgedragen kunnen worden, wat is dan uberhaupt het nut van 'ruimen'? Waarom zou je dan in het bloed moeten kunnen aantonen of een paard al dan niet is geent? Die logica ontgaat mij helemaal.
CCCCorine schreef:Deze ziekte zou niet van paard tot paard overgedragen kunnen worden, wat is dan uberhaupt het nut van 'ruimen'? Waarom zou je dan in het bloed moeten kunnen aantonen of een paard al dan niet is geent? Die logica ontgaat mij helemaal.