Huidprobleem, wat is het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Huidprobleem, wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:06

Als ik het zo lees is het ook gewoon schimmel. Dus volhouden het wassen. heb hier eens een 1 jarieg gehad met fikse schimmel. Vreselijk.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 02:54

Nee rain rot is niet altijd wit. Zoek ook maar eens onder mud fever en rain scald, is allemaal hetzelfde. De korstjes komen er vaak samen met plukjes vacht uit, zoals je op de 2e foto ziet.

Kan je een foto maken van de schimmelbolletjes?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:43

Als ik op rain scald zoek zie ik wel plaatjes die er een beetje op lijken Ja
Afbeelding Op dit plaatje, die kale plekken heeft hij niet zo, maar de huid eromheen, dat plukkerige, zo zag het er in het begin uit.

Ik zal eens een foto maken, vandaag zag ik het niet meer, schoft was goed genezen maar ik dacht een opkomende plek aan het hoofd te zien. Morgen moet ik de laatste inspuiting geven dus dan zal ik nog even foto's maken.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:50

Up vandaag de eerste enting tegen de schimmel gehad en die is nu eindelijk een beetje aan het opknappen. Fijn dat Wrangler zijn schoft weer heel is!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:35

Het lijkt indd op schimmel. De paarden bij ons op stal hebben het helaas ook. Goed wassen! En alles ontsmetten. Incl dekens/ dekjes etc.