Ik heb bij Mega en homeopaat gehad omdat hij ook naar mijn gevoel niet helemaal in orde was. Hij is erg opgeknapt, hij kan zich ook vasthouden doordat hij lichamelijk niet helemaal in orde is. Ik heb hier goede ervaring mee, zal niet iedereen helpen, maar bij Mega hielp het iig. Met rijden gaat het nu ook een stuk beter iig.
Belker
Geplaatst: 08-11-02 10:57
Anneke schreef:
Wat vinden jullie van een kraker? Die kan meer goed dan kwaad doen lijkt mij.
Ik ken een paard die na een behandeling door een kraker verlamd raakte. Deze hebben ze maar laten inslapen. Ik ga dus niet mee in jouw gedachte van baat het niet, schaad het niet. Liever eerst een goed onderzoek. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een kraakbehandeling niet altijd verbetering hoeft te geven. Bij Gaija kwamen na de behandeling juist de problemen extreem naar voren en hebben geleid tot het laten inslapen. Als ik van te voren die problemen had geweten had ik haar niet laten kraken, dan had ze nu nog geleefd en gewoon als buitenrijpaard gedient. Denk heel goed na met wat je wilt. DIt mag misschien heel hard klinken, maar kosten mogen niet de reden zijn waarom je iets wel of niet doet. Het paard heeft er niet omgevraagd om bij jou te komen staan. Jij hebt het paard gekozen en dan moet je ook beredit zijn om de conseqeunties daarvan te dragen.
zobras
Geplaatst: 08-11-02 11:50
Ik ga mee met Belker wat betreft kraken. Ook ik heb slechte ervaringen gehad met kraken, en in deze gevallen specifiek met Schepers. Terwijl die man juist weer goede dingen heeft gedaan bij andere bokkers, heb ik zo mijn twijfels over de nauwkeurigheid waarmee hij werkt. In Bodegraven werkt ook een 'kraker' die toch op een rustige manier, dus niet grof trekken aan staart, enz, de spieren rond de wervels probeer los te maken waardoor de wervels weer op hun plek kunnen zitten. Luitenant is wel eens bij hem geweest, maar had geen effect. Waarom, zijn benen waren zo slecht dat dat de oorzaak was en de rug het gevolg.
Echt Anneke, blijft nog steeds bij mijn advies. Zoek eerst een goede paardenkliniek op die veel expertice heeft ipv een kraker of alternatief. Dat kan altijd later nog.....