Kreupel ;'( UPDATE! nog ff kijken aub!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 17:09

Nee dat is waar! Nou als het donderdag (2 weken geleden is het dan) niet goed of iig aanzienelijk beter is, haal ik zeker de DA.

Kijk, naar mijn idee was hij in het begin echt behoorlijk kreupel, maar volgens stalgenoot viel het mee. Het is wel al verbeterd hoor, dat wel, en hij rent uitzichtzelf ook erg graag!

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 23:51

Vandaag ff rondgelsingerd (gelongeerd Haha!), gewoon aan een halstertje. Hij leek nog licht onregelmatig, maar echt niet meer. Als hij flink doordraafde (uitzichzelf Knipoog) zag je zelfs niks meer. *gelukkig*

Hij was flink aan het galloperen en bokken (Tiko??? Verward) en had de grootse te lol. In een heel langzaam drafje zag je nog wel dat hij niet helemaal honderd liet

Die zelfde stalgenoot keek nog eens, en wist nu vrij zeker dat het toch vanuit achter kwam. Verder zei ze dat ik het beste heel licht aan het werk kan gaan, aan de longen en onder het zadel. Kijken of het dan verbeterd en direct stoppen als het blijkt te verslechteren. Is dat een idee?

Tiko heeft er wel weer zin Haha!

Hij leek vandaag trouwens op het verharde aanzienelijk slechter te lopen. Wat betekent dat ook alweer, daar kan je toch uit afleiden of het bewegings of belastings kreupelheid is??? Kan je dan ook ongeveer zeggen waar het zit?

Joan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 00:22

Heb je 'm nou al bekeken op scheefheid??????? (bekken, zoals ik voor je uittypte).
Want pas op, nu doorsukkelen tot hij 'vanzelf' goed is, betekent bij een scheef paard dat hij zich er voorlopig misschien mee kan redden, maar dat de problemen echt 100 % weer terugkomen. Frusty
Waarschijnlijk weer bij de nakeuring van de eerste de beste endurancewedstrijd........

Een 'gewone' overrekking moet na enkele dagen boxrust verdwenen zijn, zelf blijven doorsukkelen (nu al zo'n 4 weken dus!!) lijkt me in deze situatie best zonde van je energie, zeker als de kreupelheid weer terug gaat komen.
Volgens mij is het beste: zorg dat je een goede PAARDENARTS (geen 'gewone' dierenarts) erbij haalt, liefst meteen een die ook fysio doet en evt. kan manupuleren.
Succes!

Joan

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:06

het lijkt me toch het beste om naar een goede DA te gaan! je kan nu wel weer beginnen met rijden, maar dan gaat het misschien een tijdje goed en komt het weer terug.
ga naar de DA dan weet je wat het is, en wat je er aan kan doen zodat het niet meer terugkomt!
hij is nogsteeds niet 100%, er is wel verbetering te zien, maar hij is nu echt al geruime tijd onregelmatig, dat betekend dat er dus iets niet helemaal goed zit.

blijf er niet meer mee doorlopen, maar laat er naar kijken!dan heb je zekerheid!

succes!