knakt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: knakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:53

toevoeging ..denk dus ook niet per definitie leeftijd gerelativeerd
zelf denk ik dat de manier van lopen een hoop doet

hij kwam hier als 3.9 jarige , net onder zadel nog geen goede balance en zich zelf aantikkend in de draf (net geen goede takt dus)

hij heeft nu (4jr 3 mnd) zijn balance onder zadel in stap en draf gevonden en loopt meestal mooi over de rug
tikt zich zelf ook haast nooit meer aan

hoor m slechts als die semimslenterend aan komt stappen .. verder eigenlijk bijna nooit meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:25

mijn bijrijfries weerd goed losgereden, eerst 20 minuten naar les rijden in stap, en dan nog een paar rondjes in stap, met lange teugel losdraven.
dus bij mij kwam het niet omdat ze niet goed losgereden werd Lachen

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:34

Mijn vz-paard doet het ook, ze is 21, ik stap altijd 20 minuten in en uit maar dat knappen gaat er bij haar niet van over.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:06

mijn paard word ook altij goed losgereden en ook goed uitgestapt maar ze doet het enkel in stap knakken en ook niet voortdurend .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:14

mijn bijrijfries deed het enkel in draf

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:57

Mijn haffie heeft het ook en heb er al meerdere malen naar laten kijken , volgens de da is het niks erg je kunt er niks aan doen verder. Ze heeft het ook alleen maar in stap en na enige tijd is het weg, ze loopt ook nooit kreupel . Wel is het bij mijn paard zo dat hoe langer ik los werk des te minder het word maar dat geld niet bij alle paarden want mijn oude pony had het altijd

Als jou pony niet kreupel loopt is het gewoon goed , en peesjes kunnen daar niks aan verhelpen zou daar niet aan beginnen

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:02

nou hoorde ik vandaag van mn instructice dat het ook ouderdoms reuma kan zijn en dat daar supplementen voor zijn iemand ervaring mee???

voor de rest thnx allemaal voor jullie berichtjes Haha!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:39

mijnes heeft dit ook, heb er helemaal een veearts voor laten komen........maar het is niks ernstig......... Frusty stom......ik weet alleen niet meer hoe het hete......volgens mij had het iets te maken met belletjes of vocht......ach weet het niet meer, maak me er in iedergeval niet meer druk om Bloos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:55

xWhitneyx schreef:
nou hoorde ik vandaag van mn instructice dat het ook ouderdoms reuma kan zijn en dat daar supplementen voor zijn iemand ervaring mee???

Voordat je daar supplementen voor gaat geven zou ik eerst overleggen met de DA. En om eerlijk te zijn heb ik nog niet gehoord van reuma bij paarden. Wellicht bedoelt ze artrose, daar kun je inderdaad supplementen voor voeren, maar dat heeft niets te maken met het knakken.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:18

Mijn paard knakt al net zo lang als dat ik d'r heb. Het is echter soms een periode bijna niks (zomer) en soms weer wat meer (vooral in de winter). Als ze genoeg beweging heeft (weidegang en rijden) dan knakt het heel weinig. Ga ik een weekje op vakantie en staat ze alleen maar een paar uurtjes per dag in de wei, dan knakt het weer aanzienlijk meer! Mijn dierenarts zei ook dat het verder geen kwaad kan.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 08:07

hmmz oke maar, wat kan je dan wel doen tegen t knakken vind t eerlijk gezegt ook zo'n vervelend geluid Bloos

en iedereen gaapt je aan wat heeft jou paard dan hoor je dat Verdrietig

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:29

Ja het is inderdaad een rot geluid dat vind ik ook maar je kan er echt gewoon niks aan doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:09

Waratje schreef:
xWhitneyx schreef:

Voordat je daar supplementen voor gaat geven zou ik eerst overleggen met de DA. En om eerlijk te zijn heb ik nog niet gehoord van reuma bij paarden. Wellicht bedoelt ze artrose, daar kun je inderdaad supplementen voor voeren, maar dat heeft niets te maken met het knakken.

artrose is een reuma soort Knipoog

en bot slijtage , verkalking ed . dus ook reuma (reuma is een verzamelnaam Knipoog )
komt bij alle diersoorten voor

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:30

nickyu schreef:
artrose is een reuma soort Knipoog

en bot slijtage , verkalking ed . dus ook reuma (reuma is een verzamelnaam Knipoog )
komt bij alle diersoorten voor

Ah, weer wat geleerd. Ik wist wel dat bij reuma vergroeiingen kunnen optreden, maar wist niet dat zo ongeveer alle vergroeiingen ook reuma genoemd worden.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:32

Het hangt van het soort knakken af. De mijne deed het altijd met een soort 'knik' geluid, beetje hoog geluid. Dat kan geen kwaad heb ik me laten vertellen. Later kwam daar een 'knok' geluid bij, wat zwaarder klinkt dat, en dat kwam uit haar knieen die dus niet goed waren. Dat kan wél kwaad. Ik kan inmiddels geen knik/knak/knok meer hóren haha.

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:36

Die van mij doe het ook. Hij doet het in stap altijd, iedere pas die hij zet. En al zijn hele leven lang. Gelukkig heeft hij er verder geen last van, maar het is wel een rotgeluid als je er op gaat zitten letten.

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:54

Die van mij doet het ook! Kon volgens de dierenarts inderdaad geen kwaad!

Het ligt volgens mij niet aan het inrijden, soms doet hij het wel en soms niet. Maakt niet uit hoe lang je instapt/ losrijd.

Die van mij is 6 en staat overdag de hele dag op de wei.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:57

mijn pony van 16 doet het ok. hij draagt wel gewoon peesbeschermers als hij dat doet. en vooral in de bak en dan hoor ik geen knak!
maar gewoon opeens een stukje naar beneden en binnen 1 seconden is het wweer over.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:09

X_orville_X schreef:
mijn pony van 16 doet het ok. hij draagt wel gewoon peesbeschermers als hij dat doet. en vooral in de bak en dan hoor ik geen knak!
maar gewoon opeens een stukje naar beneden en binnen 1 seconden is het wweer over.

helpt dat dan tog peesbeschermers????:?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:34

xWhitneyx schreef:
X_orville_X schreef:

helpt dat dan tog peesbeschermers????:?

Nee, dat helpt niet voor het knakken. Er spelen nog wel andere factoren, bijvoorbeeld dat mensen hun paard anders rijden wanneer ze de peesbeschermers omdoen dan wanneer ze dat niet doen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:44

Mijn paard knakt ook aan 1 van zijn achterbenen.
Sinds dat ik hem heb doet heeft hij dat al.
De ene zegt dat het kwaad kan en de ander niet.
Heb ook is van iemand gehoord dat het temaken kan hebben met teweinig "slijmstof"(of zoiets) waardoor het gaat knarsen/tikken.
Met stap hoor je de knak/tik het ergst.
En ik stap hem altijd goed warm en uit.

Ikzelf heb geen idee wat het kan zijn en volg daarom dit topic ook even.

Wel blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:28

Siri1804 schreef:
Je kunt er volgens mij niks aan doen, mijn fjord heeft het ook, het schijnt
dat paarden die wat zwaarder gebouwd zijn er meer last van hebben, het hoeft verder niks
te betekenen.

Mijn arabiertje heeft het ook en is dus echt niet zwaargebouwd.. ze doet het soms alleen in stap, maar ik maak me er niet echt zorgen om Knipoog

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:07

De onze doet dit ook, ik heb nu 3 in1 beschermers voor de achterbenen, deze geven wat meer steun. Ik hoor het toch niet meer ?

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:38

Heeft er iemand ervaring met glucoflex???
Dat schijnt ook te helpen voor het knakken...
Schijnt de gewrichten en kraakbeen te smeren...
Heb zo fles gekocht maar tsjonge wat is zo flesje duur zeg.
1,2 liter voor 89,95euro!!!!!
Maarja als het zou helpen..

Maare iemand ervaring hiermee???

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 08:18

Tamara21 schreef:
Heeft er iemand ervaring met glucoflex???
Dat schijnt ook te helpen voor het knakken...
Schijnt de gewrichten en kraakbeen te smeren...
Heb zo fles gekocht maar tsjonge wat is zo flesje duur zeg.
1,2 liter voor 89,95euro!!!!!
Maarja als het zou helpen..

Maare iemand ervaring hiermee???

zow eej das zeker duur
Ik ken dat spul niet maar wil er wel ff meer over weten dus ben benieuwd of iemand anders het kent.
Haha!