Petulan schreef:Ik moest meteén denken aan ringworm! Ook omdat je zelf al zegt 'ringen', en het lijkt er echt op. Het lijkt mij geen allergie, omdat dit meestal uitslaat in bulten en ook vaak op de slijmvliezen van de paarden slaat. Ik zie niet echt een ziek paard, en meestal bij een allergische reactie steekt een paard (die van mij in ieder geval) niet lekker in z'n vel. Maar uiteindelijk is dit toch een gevalletje voor de DA, wat het ook moge zijn. Ik zou nooit uitgaan van meningen op Bokt in zo'n geval, want zoals je ziet zegt iedereen iets anders! Maar ik snap wel dat je natuurlijk wilt weten hoe anderen er over denken,ik heb dat ook altijd

Als het ringworm is moet je echt oppassen, het is superbesmettelijk en mensen kunnen het net zo goed krijgen!!
Zoals je hebt kunnen lezen is er inmiddels een diagnose gesteld door verschillende dierenartsen en is het zeker geen ring worm! TS wil geen diagnose van de mensen hier op bokt, maar graag ervaringen uitwisselen met lotgenoten.
san21 schreef:Vanmorgen een brief gehad van de dierenarts daarin staat dat ze de aandoening Erythema Multiforme heeft. De huidaandoening is niet infectieus en reageert niet op enige therapie en na 3 tot 5 maanden vanzelf weer verdwijnt. De oorzaak is onbekend .
De dierenarts heeft veel contact gehad met Uterecht. Daar staat ook zo´n paard met dezelfde ringen. Er zijn twee vormen van een donut allergie. Een die wel weggaat met prednison en de ander niet. Varibella reageert niet of nauwelijks op prednison.
Ze weten niet wat de oorzaak is. Ik ben wel wat wijzer geworden. Het is alleen jammer dat we er niet achter gekomen zijn wat de oorzaak is.