Met been in prikkeldraad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Met been in prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:34

Als ik deze foto's zo bekijk, ben ik blij dat het met Rusty goed is afgelopen, ze had niets. Geef wonde, niets. Steekt nog regelmatig eens hoofd tussen of boven de prikkeldraad, maar blijkbaar beschermen de dikke shetlandharen haar toch...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:44

Dikke haren of niet, een paard of pony die verstrikt raakt, blijft net zo lang trekken tot hij los is. Daarbij snijd en trekt het prikkeldraad dwars door huid en spieren.
Een afrastering met eenvoudig schriklint of koord knapt eerder kappot. Overigens is een afrastering van hout ook niet alles, zoals velen wel denken. Hout splintert en kan nare gevolgen hebben. Een oud klasgenoot heeft op een paardenkliniek stage gelopen en elke dag de wond van een paard moeten schoonmaken dat door een houten omheining is gegaan. Het hout was in grote stukken versplinterd. Het paard had zichzelf met zijn borstkas op zo'n grote splinter gespiest. De grote spinter, was zover in de borstkas doorgedrongen dat ze er bijna tot aan haar elleboog in kon. Het was een hele viese wond, doordat er allemaal kleine splintertjes zijn achter gebleven.
Dus geef mij maar schriklint of koord.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:59

en toch ( oew gemeen, ik ga ertegen in Knipoog ) kan stroomdraad veel schade aanrichten, denk aan wat er met Melanie Bruckers paard is gebeurd toen, die kwam in het stroomdraad en is uiteindelijk afgemaakt.
Maar ja, ik denk dat met vluchtdieren er bij elke afrastering voor en nadelen kleven en ongelukken altijd kunnen gebeuren.
Onze paarden staan ook op een prikkeldraadweide, maar toen Arwen werd geboren heb ik die wel apart gezet met mams in de weide met alleen schrikdraad just in case.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 14:42

Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij of zij zijn paard achter zet, maar ik heb zelf gewoon te vaak echt vieze wonden van prikkeldraad gezien. Bovendien als je het nieuw zou moeten maken denk ik dat niemand voor prikkeldraad kiest. En natuurlijk kan elke paard iets overkomen, dat kun je nooit uitsluiten.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:47

Het schrikeffect is gelukt! Ik heb de foto's doorgegeven zodat mensen die een zwakke maag hadden die konden overslaan, ik hoorde regelmatig, oe, a, iee gatver..., dus het heeft gewerkt Knipoog. De hororbeelden werden nog even verstrekt doordat ik een afgehakte en doormidden gezaagd paardenbeen had meegenomen. Daar konden ze aan zien dat er eigenlijk helemaal geen spieren in het (onder)been lopen en dat daarom de benen zo kwetsbaar zijn. Kortom een geslaagde presentatie, iedereen bedankt voor de foto's en reacties!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:52

jakkie, en dan te bedenken dat mijn paard ook achter prikkel en glad draad loopt.

Mnon_Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:56

Mijn pony heeft vroeger ook met beide achterbenen in het prikkeldraad gezeten..
De littekens zijn nu nog goed te zienn.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:22

iehhhh je had een afgehakt been mee? Nagelbijten / Gniffelen
Ik leer een hele nieuwe kant van je kennen zo! Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 08:24

haha ja pas maar op, durf je nog wel mee zometeen?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:59

Nog foto's van gevolg van prikkeldraad: veulen (Jay, van de Pegasushoeve)die door prik draad was gegaan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als genezen jaarling:
Afbeelding

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:08

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:14

@ liannes, je foto's kunnen niet gedeeplinkt worden, ze zijn dus niet te zien

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:49

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 12:03

ai ai ai wat een nare foto's weer

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:07

Bah wat een foto's! Mijn paarden komen NOOIT , maar dan ook NOOIT achter prik of glad draad. Ze staan bij ons achter dik wit koord. Kunnen ze ook wonden van krijgen, maar dat knapt behoorlijk snel. Wat een verschrikkelijke foto's!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:15

rowo schreef:
Bah wat een foto's! Mijn paarden komen NOOIT , maar dan ook NOOIT achter prik of glad draad. Ze staan bij ons achter dik wit koord. Kunnen ze ook wonden van krijgen, maar dat knapt behoorlijk snel. Wat een verschrikkelijke foto's!

Ben het niet met je eens, de mijne heeft in het koord gezeten als enter en had haar strekpees dwars doormidden omdat ze had doorgetrokken totdat ze los was. Koord breekt niet, LINT wel !
Na 6 weken gips, stalrust en een super veearts is ze er weer bovenopgekomen, het enige wat ze er aan over heeft gehouden is een litteken.
zie foto's in deze link : http://www.mijnalbum.nl/Album=HLGQMSDL