Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:14

Pellie schreef:
hoezo anne, moet je altijd blij zijn met hormonen-, en chemische middeltjes?

Ik geloof dat ik zeg dat het me niet verbaast dat de eerder gebruikte middelen niet geholpen hebben?? Weet niet wat jij leest? En ben bang dat als je mok komt door bijvoorbeeld een schimmel of schurftmijt besmetting je het hier niet mee red.. Iedere mok is anders! Wat niet wil zeggen dat ik dit niet een heel mooi resultaat vind en er positief over ben! Helaas ben je zo niet erg overtuigend voor mensen die het medisch willen verklaren! Jammer...

Is er toevallig ook een onderzoek gedaan naar dit middel? Of verhalen van andere patienten? In ieder geval super dat je paardje nu lekker mokloos door het leven kan OK dan!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:31

Neem aan dat er onderzoek is gedaan, volgens mij melden ze dat op de site. Verhalen van andere mensen staan er ook ervaringen op internet.

We zijn er nog niet helemaal maar wel heel hard op weg naar hoop ik langdurig/blijvend herstel.

Ik zal eens kijken of ik kan terugvinden wat ik net zei.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:41

Hier wat linken: (de rasp die mijn tinker heeft zal dus langer in beslag nemen, tussendoor kwamen er soort mokplekken met haaruitval etc. op zijn pijpbeen (1tje dus dat been is wat korter in het haar dan zijn andere been, ahum) dat is weer weg en nu is de rasp weer overgebleven).

Het produkt met wat meer info:
http://www.huppa.nl/mokcare.htm

Een reactie van een gebruiker:
http://www.huppa.nl/reacties.htm

Hier komt mijn produkt vandaan:
http://www.oldehietmoat.nl/pages/mokcareinfopag.html

Een klein topicje op Bokt:
viewtopic.php?f=110&t=566038&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Nog wat lekkere foto's...(zoals de eerste foto ziet de rasp van mijn Tinker er uit nu):
http://www.marktplaza.nl/Niet-goed-Geld ... 824590.php

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:43

Zo dan, die foto's waren even schrikken zeg! Ik heb ook een paardje dat eigenlijk altijd een beetje mok heeft, maar dan alleen 2 kleine cirkelvormige plekjes van ongeveer 2cm diameter in de kootholtes. Mok in deze vorm (zoals op de foto's) had ik nog nooit gezien. Ik kan me voorstellen dat dit voor jouw paardje wel heel erg pijnlijk moet geweest zijn. En dat het dus voor jou ook moeilijk was om je paard te zien 'lijden'.

Bij mij heeft de veearts ook verschillende keren naar de mok gekeken. Hij zei zelf altijd dat het geen 'erg geval' was. We hebben wel verschillende zalfjes geprobeerd, maar het is nooit helemaal weggegaan. Mijn paard heeft een soort van 'droge mok'. Er komen dus harde, droge korstjes op. Door de zalf gaan de korstjes weg en wordt de huid weer zacht. Wel blijven er kale plekken bestaan. Er is dus wel een vooruitgang, maar die kale plekken zijn dan weer heel week en worden nogal snel opengestoten (peesbeschermers of springschoenen vormen dan gegarandeerd een open wondje). Echt goed dat het nu beter is!

Nu is dit paard wel wei/wandel paardje geworden. Hij is nog maar 12 jaar, maar hij mag nu genieten van een vervroegd pensioen (Hij heeft nogal last van 'dampigheid', hij kan in principe nog goed rijden zonder al teveel medicatie, maar ik merkte de laatste tijd wel dat het steeds meer achteruit ging. Ik wil liever langer van hem genieten dat hij 'gezond' is en zich goed voelt, dan dat ik nu nog steeds wedstrijden met hem rij en hem daardoor misschien over enkele jaren moet laten inslapen.). Ik dacht dat ik die mok nooit meer volledig zou wegkrijgen en dat ik hem in natte periodes toch nog zou moeten binnenhalen om te vermijden dat de mok zou verergeren. Ik ga onmiddelijk deze behandeling proberen! Hopelijk kan mijn paard ook eindelijk van zijn mok verlost worden en moet hij geen saaie tijd meer op stal doorbrengen wanneer het eens wat nat is.
Heel erg bedankt dus voor deze tip!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:51

Fijn gevoel dat onze lijdensweg jou een tip heeft opgeleverd, dat was ook o.a. de bedoeling van dit topic. Zoals jij het omschrijft zou ik het zeker weten ook proberen!

Ik heb haar wel beweging gegeven maar geen bescherming op de benen gedaan nog. Eerst moet de huid weer oke zijn voor ik er weer wat op doe. Ze heeft een paar weken op het harde en droge straatwerk gestaan om even een goede start met het produkt mee te geven. Bij jou heeft de DA met zijn middeltjes dus ook niet afdoende gewerkt lees ik..
Dan kan jouw paardjes strakkies weer meer doen dan van het pensioen genieten want 12 jaar is nog helemaal niet oud. Succes!!! enne ik ben benieuwd of het bij jullie ook zo mag helpen!

Hier nog een verhaaltje van een site, voor sommigen zijn die lange stukken tekst op sites misschien rottiger om te lezen dus ik heb even wat gekopieerd.

Mok is helaas een aandoening die van binnenuit komt en dus bijna niet overgaat met alleen behandelen van buitenaf. Dit kan de aandoening wel verzachten en wat terugdringen maar meestal niet in het geheel laten verdwijnen.
Onderzocht is dat een paard met mok zijn lever en nieren bepaalde afvalstoffen niet langs de normale weg kunnen afvoeren. Deze afvalstoffen worden dan door de huid afgevoerd.
In de natuur zoeken paarden kruiden die deze aandoening tegengaan maar in onze weilanden en hooi zijn deze kruiden niet aanwezig. Sommige paarden zijn extra gevoelig en krijgen dan huidaandoeningen.
Het dik worden van het ene been is waarschijnlijk een extra reactie van het lichaam op deze pijnlijke aandoening.
Het lopen met het paard en weidegang is goed om de doorbloeding te stimuleren en het vocht af te voeren.
Het nat zijn van land en stal maken de aandoening ernstiger maar veroorzaken over het algemeen de aandoening niet het is natuurlijk wel belangrijk om alles zo droog mogelijk te houden.
In de afgelopen anderhalf jaar gebruiken en verkopen we kruiden van HippoCare met wonderbaarlijke resultaten. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt geven we een niet goed geld terug garantie maar hier heeft nog niemand gebruik van hoeven maken.
Zelf hebben we ook ervaring met de kruiden een Tinker die chronische mok had was na 3 kuren helemaal mokvrij en bij 2 paarden met acute mok was het binnen 2 weken al verdwenen.
Doordat je paard wat ouder wordt nemen de functies van de organen wat af wat de verklaring zou kunnen zijn dat hij het nu heeft terwijl hij er nooit geen last van heeft gehad.
wat je zou kunnen doen is kiezen voor het mokpakket,
hier zitten 2 kuren mokcare in en een kuur hippocare tevens een speciale mokzalf.
De mokcare pakt de huidaandoening aan
De hippocare zorgt voor algemene extra weerstand ( dit raden we aan omdat het been dikker wordt)
De speciale mokcreme bevat dodezeemineralen en zinkzalfbestanddelen, deze verzacht de pijn onmiddellijk en maakt de wondjes en evt. korstjes zacht. Je kunt 2 dagen na een behandeling met deze creme de korstjes al voorzichtig verwijderen.
Voordeel van deze creme is dat je het 2 tot 3 keer per week dik aan brengt en de rest van de week de wondjes met rust laat zodat het sneller kan genezen.
Hopelijk heb je wat aan de informatie.
Nog een belangrijke opmerking, het kan zijn dat in de eerste periode de zwelling van het been toeneemt. Dit betekend dat de kruiden hun werk aan het doen zijn, het is dan van het grootste belang dat je doorgaat met kruiden geven en niet stopt. Wel gewoon blijven lopen met je paardje en evt. afspoelen met koud water.( natuurlijk wel weer goed drogen)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:52

Ik heb met veel verbazing je post gelezen en direct een mail gestuurd naar de leverancier. Mijn jongen merrie staat sinds november met vergelijkbare mokverschijnselen, maar heeft daarbij de benen ook nog enorm dik. Na meer dan 500€ veeartskosten wist ik het ook niet meer.

Ik ga dit zeker proberen, enorm bedankt voor je stuk!! Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:54

Uit de grond van mijn hart ook voor jou graag gedaan! Succes en hou me op de hoogte als je wilt!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:58

Zo heftig Chev.. Hoelang worstel je daar al mee?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:00

Het begon op 25.2 met soort van stalbenen met nog haar erop en nu zijn we bijna weer terug op dat punt maar dan zonder de stalbenen en met haar Knipoog.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:00

zal ik doen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:01

Erg heftig!
Hopelijk is het snel weg.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:03

Het duurt zolang het duurt, het verbetert nog steeds dus ik wacht rustig af Knipoog. De kuur is 6 weken minimaal en daar zitten we nog niet op. Kit zal er nog minimaal 1 krijgen hier achteraan.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:03

wat heb je voor die "thee" moeten betalen. wij hebben op de manege een trekpaard met enorme mok....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:05

Pfff heftige mok zeg, dat is nog zachtjes uitgedrukt.

Ook drainage compositum of mok compositum schijnt te helpen, de drainage deed het bij mijn paard in ieder geval erg goed, maar die had het bij lange na niet zo erg.

Ik ben erg benieuwd of het nog verder weg trekt en of het dan ook weg blijft wanneer je met de behandeling stopt...

Succes!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:07

Er staan heel veel links inmiddels met de prijzen erbij. Ik meende ze van 24.95 tot en met 29.95 gezien te hebben. Bij Olde Hietmoat is het iig 24.95 per zak (je zou met 1 paardje 1 zak nodig hebben, ras maakt niet uit). Ik heb 2 zakken gekocht voor de zekerheid en heb bij thuiskomst besloten om de Tinker er ook mee te behandelen dus ik kwam net goed uit.

Drainage Compositum krijgt ze er idd bij ter bevordering, op de DC alleen hadden we het echter niet gered.

Idd ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat en anders krijgt zij er ook nog een kuur aanvast, dat maakt me niet uit.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:53

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:58

Jellie, welke ingredienten zitten er dan in die thee? Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Op de site willen ze het blijkbaar niet vermelden, het lijkt mij toch iets wat je wel wilt weten eer je het aan je paardje geeft. Misschien kan jij iets terugvinden op de verpakking?

Van MokCare kan je de ingredienten lezen op internet, je kunt wat googlen naar de werking en in allerlei boekjes terug vinden wat het doet. Dat gevoel mis ik een beetje bij de Chevalwattes.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:50

Volgens mij staat dat niet op de zakjes maar ik kijk t voor je na Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 14:53

Dank je!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:03

Ben je niet bang dat de mok-oorzaak of besmetting in de paddock zit?
Ik moet aan een bepaalde bak denken waar de meeste paarden mok kregen, doordat de besmetting in het zand zit. Jij weet wel welke ik bedoel.

Ik heb eigenlijk geen idee wat men kan doen om de schimmels/bacteriën uit te krijgen of te doden.

Maar brrrrrr, ik krijg zelf acuut zere benen van de aanblik van Light. Gelukkig ziet het er al een stuk beter uit.

Off topic, lees even het goede nieuws in de HK over Ayra, zie mijn Noorse boskitten topic. Go jij! Go jij!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:08

Niet de oorzaak en als die het wel is dan kunnen de mijne er wel tegen Lachen.

Dit is ontstaan tijdens het baggerseizoen door de vele regen eerder dit jaar....dat heeft alles in combinatie met de rest aangewakkerd.

Het is niet mogelijk om een vinger te leggen op de oorzaak omdat voor haar werkelijk haar HELE LEVEN in een klap veranderde (als voorbeeld, andere stal, andere paddock, andere grond, ander water, ander voer, andere verzorging, andere beweging, andere lucht, ander stalklimaat, ander bacteriemilieu, andere dagindeling, andere ondergrond, ander hooi). Allerlei factoren zullen er voor gezorgd hebben dat dit gebeurde. Ik blijf er bij dat de grootste oorzaak het reinigen van haar systeem is, dat heeft alles in werk gezet en de paddock heeft daar nog een potje mee geholpen etc etc etc.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:10

En Light is natuurlijk wel een beetje een binnenvetter, dus het kan heel goed zo zijn dat het net allemaal even teveel voor haar was.

De inwendige reiniging heb je gedaan vanwege de overstap naar de biologische brok?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:15

Reinigen is gedaan vanwege alle vuiligheid die zich in het lichaam had opgeslagen, het reinigen kan soms wel een jaar in beslag nemen. Voeren met o.a. de biologische brok zal haar helpen zuiver te blijven.

Neem daarbij de zeiknatte trailerrit en alle emotie van haar zelf...kortom arme arme meid die zoveel voor haar kiezen kreeg. Maar het gaat nu toppie!!

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:22

Mooi topic,Chev.
Ik hoop dat een hoop mensen en paardjes hier wat aan hebben...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:23

Dank je Marsan, ik heb er al 2 goede hoop kunnen geven. Dat is een heel fijn gevoel!