Allergische reactie pony (met foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caballos

Re: Allergische reactie pony (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:00

jeetje wat een reactie, arm paardje. het ziet er inderdaad uit als een allergische reactie, maar de vraag is natuurlijk op wat! hopelijk kom je er snel achter en wordt je paardje snel weer beter! ik dacht dat je ventipulmin niet langer dan 10 a 14 dagen moest geven, dit omdat ze er dan niet meer gevoelig voor zijn.... en 10 dagen staat op de verpakking. maar als het op DA voorschrift is in dit geval bij jou??????????

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:50

ventipulmin mag je idd eigenlijk maar een dag of 10 gebruiken, op voorschrift van de DA kan het langer gegeven worden Knipoog

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 14:44

dit is ook allemaal op voorschrift van de da geweest hoor, wees niet bang!

De zwellingen zijn trouwens zo goed als weg, maar heel dr neus en voorhoofd ligt open door het vocht wat zich een uitweg heeft gezocht. T arme diertje durft nu dus geen hooi te eten enzo. Wel gras gelukkig dus 's nachts kan ze weer een beetje bijkomen. Slobber krijgt ze wel naar binnen overdag.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:40

misschien kan een reinigingskuur met groene leem of iets wat helpen? misschien het proberen waard? dan kun je de afvalstoffen(welke dan ook, of het nu van een plant of van de medicijnen is) het lichaam uitdrijven...

domag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:01

ik heb nu zo'n zelfde situatie,ook die bulten ,paar plekken op har neus ,huid opgezwollen ,paardje niet haar hum ,enz echt zielig om te zien ,maar er ook absoluut niet aankomen ,doet haar eg zeer.dierenarts heeft antibiotia gegeven en die moet ik nog 2dagen toedienen.
waarschijnlijk zon en plantje ,infectie ofzo.
en idd het is een bonte met veel wit,en alleen ophet wit.
dus wordt in de gaten houden en anders een deken op.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:26

Mijn paard heeft het een paar weken terug ook gehad.
Zijn hele hoofd was opgezwollen, zij ogen zaten echt helemaal dicht en zijn mond was een dikke harde plak.
Zijn lippen wilden niet meer van elkaar.Ook had hij over heel zijn lijf dikke vochtbulten.
Zijn benen waren ook helemaal volgelopen. ik schork me dood toen ik op stal aankwam.
Hij ging steeds liggen en wilde niet meer staan, zweette flink maar had geen koorts, Direct veearts erbij, die hem een spuit prednisolon gegeven heeft. Na een uurtje begon dat echt te werken maar het heeft bijna een week geduurd voordat hij er weer echt normaal uitzag.
De oorzaak ben ik niet achter gekomen, het was een allergische reactie maar waarop.... geen idee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:53

Oud topic, slotje.