Heb het even nagevraagd bij mn broertje, maar ik ben idd gematst met de prijs!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:ik weet dat dit een oud topic is, maar omdat het voor mij actueel is wil ik toch graag reageren en eventueel vragen om reacties.
Mijn paard hoest al enige weken en pompt inmiddels met ademen. Ze heeft verder geen koorts en oogt niet ziek, hooguit minder energiek.
Eerst kreeg ik een antibiotica kuur voorgeschreven van 10 dagen. Dit heeft helemaal niks gedaan.
Nu dus voor 30 dagen prednison in combi met ventipulmin. Lijkt me een heftige combi, maar het laatste redmiddel. Gebleken is dat ze veel slijmvorming heeft bij de longen en de bedoeling is dat het los komt door de medicatie en dat ze haar longen schoon hoest. Als dit niet werkt is er niet veel meer aan te doen denk ik..... Er moet significante verbetering zijn binnen 10 dagen. Spannend dus.
Ik ben ook bang voor bijwerkingen, maar volgend de DA is het extra risico op bv hoefbevangenheid voor MIJN PAARD heel erg gering te noemen. Ik heb iig geen keus. Afwachten dus....
sunny43 schreef:max66 schreef:ik weet dat dit een oud topic is, maar omdat het voor mij actueel is wil ik toch graag reageren en eventueel vragen om reacties.
Mijn paard hoest al enige weken en pompt inmiddels met ademen. Ze heeft verder geen koorts en oogt niet ziek, hooguit minder energiek.
Eerst kreeg ik een antibiotica kuur voorgeschreven van 10 dagen. Dit heeft helemaal niks gedaan.
Nu dus voor 30 dagen prednison in combi met ventipulmin. Lijkt me een heftige combi, maar het laatste redmiddel. Gebleken is dat ze veel slijmvorming heeft bij de longen en de bedoeling is dat het los komt door de medicatie en dat ze haar longen schoon hoest. Als dit niet werkt is er niet veel meer aan te doen denk ik..... Er moet significante verbetering zijn binnen 10 dagen. Spannend dus.
Ik ben ook bang voor bijwerkingen, maar volgend de DA is het extra risico op bv hoefbevangenheid voor MIJN PAARD heel erg gering te noemen. Ik heb iig geen keus. Afwachten dus....
Een nog ouder topic, is het goed gekomen met je paard? Ik zit in het zelfde schuitje, al 10 weken cortisonen aan het vernevelen maar zonder effect. Predisolon is nu de volgende stap... bang voor bijwerkingen, andere paard stond na2 dagen aan 4 benen bevangen en ingeslapen, dat was in mei.... maar die had waarschijnlijk iets in de kleine hersenen wat mis was.
Reina_Lucia schreef:sunny43 schreef:
Heb jaren lang een paard gehad die zelfde had, eerst constant prednison voorgeschreven gekregen. Uiteindelijk overgestapt op asthma puffers en (volgensmij) menthol olie om de lucht wegen meer open te krijgen.
Alayda schreef:Mijn paard hoest al een aantal weken alleen na het eten.
Ze is energiek en tijdens het rijden hoest ze NIET.
Ik heb net de DA gebeld en die denkt aan een infectie/irritatie aan de bovenste luchtwegen...
Het lijkt hem verstandig om 10dg prednison te geven (3 capsules) en Ventipulmin.
Ik schrik hier een beetje van, mijn pony oogt totaal niet ziek... Ze hoest dus alleen (dagelijks)
Wie heeft ervaring hiermee?
Ik ben benieuwd!