Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miss_Favre schreef:Bedankt voor de uitgebreide informatie!
De rode wormen zijn inderdaad gevonden in de plassen in de kampjes,levend.
Er zijn mensen die zich er niet druk om maken en de paarden er nu gewoon inzetten... als het dus bloedwormen zijn,is dit niet gunstig,want blijft de cyclus doorlopen als ik het goed begrijp?
Helaas is het een grote stal en is het niet zo dat iedereen wil meewerken met alles,dus we kunnen niemand iets verplichten behalve de staleigenaar denk ik.
Citaat:Nog even als toevoeging. Een tijdje geleden is er een paardje op stal overleden, toen bleek ook dat zij bloedwormen had. Dit is wel al een paar maanden geleden...
De dierenarts zal wel langs moeten komen, het beste lijkt mij om alle paarden te laten testen op bloedworm. Maar ja, dan maar hopen dat alle eigenaren willen meewerken.
Ik weet nu dat paarden bloedwormen krijgen, doordat zij de eitjes via voedsel binnenkrijgen. Die eitjes komen in de darmen uit en de larven eten zich een weg door het lichaam. Hierdoor ontstaat een ontsteking en hieraan kan je paard sterven.
@Katoo71:
Hoe kwam je er achter dat je paard hier last van had? Wat waren zijn symptomen?
En hoe hebben zij het behandelt?
En waar let je tegenwoordig op?
Hoe meer we hiervan weten, hoe beter we alles in de gaten kunnen houden, alvast bedankt!
Er is één wormenkuur die wel degelijk goed resultaat boekt. ik zal morgen even op mn stage (paardenkliniek) vragen welke dat is.

singasong schreef:Promessa schreef:bloedwormen gaan in alle organen zitten. het nadeel is dat een normale wormenkuur niet tegen bloedwormen helpt...
je ontwormt dus wel maar je pakt niet de bloedwormen aan.
Er is één wormenkuur die wel degelijk goed resultaat boekt. ik zal morgen even op mn stage (paardenkliniek) vragen welke dat is.
Er is maar 1 wormenkuur die de INGEKAPSELDE BLOEDLARF doodt!!!!!!! En dat is Equest. Deze kun je het beste rond januari geven. De bloedwormen kun je ook doden met Ivermectine.
Promessa schreef:Volgens mij hadden wij een ander...
ik zal morgen even kijken naar de naam, dat weet ik niet uit mn hoofd. er is een nieuwe kuur op de markt die volgens mij nog niet in de winkel te koop is.
op mijn stage schrijft ze altijd een wormenkuur uit voor bloedworm en zij zei tegen mij dat die net nieuw was.
equest bestaat al een tijdje. ik zal morgen even kijken
Chonelly schreef:Dat herhalen na 12 weken? moet dat dan weer met equest?
unamie schreef:[@singasong, waar was die lezing?
had ik ook wel naartoe willen gaan
Chonelly schreef:@ unamie, maar equest mag je toch niet zo vaak achter elkaar herhalen?

singasong schreef:Promessa schreef:Volgens mij hadden wij een ander...
ik zal morgen even kijken naar de naam, dat weet ik niet uit mn hoofd. er is een nieuwe kuur op de markt die volgens mij nog niet in de winkel te koop is.
op mijn stage schrijft ze altijd een wormenkuur uit voor bloedworm en zij zei tegen mij dat die net nieuw was.
equest bestaat al een tijdje. ik zal morgen even kijken
Daar ben ik erg benieuwd naar! Ik heb woensdag nog gehoord bij die lezing dat Equest de enige is. Wel hebben zij een nieuwe op de markt gebracht en dat is Equest Pramox. Deze is naast ingek. bloedwormlarven ook tegen 3 soorten lintworm.