Ze is nagekeken door de dierenarts en er is met haar ook niets aan de hand en het 'hoort' bij haar. Wel was mijn DA ervan overtuigd dat het voor mens en dier niet prettig is en dat we er iets aan moesten doen. Volgens hem zijn er drie opties: Regumate, knikker in haar baarmoeder of steriliseren, alleen de eerste is omkeerbaar, de overige twee zou ik niet doen als je nog wil dekken. als die knikker werkt krijg je hem er namelijk niet meer uit (overigens werkt dit ook niet altijd), verder is het risico vrij klein hoor. De enige onsteking die op kan treden is die van de baarmoedermond en die is met antibiotica spoelingen te verhelpen, niet levensbedreigend ofzo.
Ik heb ook homeopathische middelen gebruikt maar bij mijn merrie werkte dit niet voldoende (zeg maar nauwelijks tot niet). Ik vraag me trouwens wel af of je merrie dit eerder heeft gehad en hoe lang ze hengstig is, heeft de DA al een echo gemaakt? Het is namelijk wel erg lang om al meer dan twee maanden aan een stuk hengstig te zijn.