Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

hij is binnen 2 weken op 
. More schreef:heb meestal die hymalaya steen, maar het gister mn eerste likit gekocht.
Zitten dus verder geen zouten/mineralen in.
) maar er gebruikt maar 1 pony de zoutblok.. En dan bijt ze er stukken uit in plaats van likken.
) Judje schreef:Overdosis hoeft geen probleem te zijn, want een paard stopt met het opnemen van de voedingsstoffen als hij al verzadigd is voor deze stof.
ShirleyA schreef:IK heb de likstenen al lang geleden weer weg gehaald. Zowel mijn paard als mijn pony deden er echt niets mee. Ik denk zelf ook dat als t voer goed is daar alles in zit.

tessyke schreef:een zoutsteen is totaal niet belangrijk
je kan hem er wel 1 geven maar daat zal hij alleen een keer van likken als hij nood heeft aan zout

merrieveulen schreef:
paarden die erg veel gebruik maken van een mineraalblok plassen de overhoeveelheid uit, dus teveel kunnen ze er eigenlijk niet van nemen.
Citaat:imo hoort elk paard dagelijks een mineraalblok tot zijn beschikking te hebben, het is een belangrijk deel van het rantsoen.
wat ze wel doet is regelmatig snorkelen in het zeewater
jeanie schreef:Mijn paard heeft nog nooit wat met likstenen gedaan![]()
wat ze wel doet is regelmatig snorkelen in het zeewater

Botervlieg schreef:merrieveulen schreef:
paarden die erg veel gebruik maken van een mineraalblok plassen de overhoeveelheid uit, dus teveel kunnen ze er eigenlijk niet van nemen.
Zo simpel ligt het niet. Teveel zout kan wel degelijk schadelijk zijn.