Één van mijn paarden heeft precies zulke plekjes gehad. Nu is het weer wat beter, soms gaat het weer open. Als het weer open is zorg ik dat het goed schoon blijft.
Bij mijn paard denk ik ook niet dat het van het liggen is, ze heeft altijd een dikke laag stro in haar stal. Het zijn een beetje 'vage wondjes' omdat het aan beide kanten op precies dezelfde plek zit.
Dat het van binnenuit komt zou interessant zijn, omdat ik er geen verklaring voor heb. Ik denk echter niet dat het een soort mok is en ook geen schurft zoals Flew ook al aangeeft.
Ik volg dit topic even, vind het wel heel interessant dat meerdere paarden dit blijken te hebben!
Nanza is vanavond weer de pineut, dan gaat het weer helemaal schoongemaakt worden, wat hij uiteraard geen leuke grap vindt. En dan smeer ik er weer zalf op. Ben benieuwd of het een beetje snel over wil gaan.
Staat wel het een en ander bij! De mijne krijgt elke dag een beetje Pavo's Nature's Best. Geen idee of daar veel eiwit in zit, ga dat zo even bekijken, verder krijgt hij voor zover ik weet geen eiwitrijk hooi.
Edit; laag eiwitgehalte in Nature's Best, dat dacht ik al ergens gelezen te hebben.
Geen idee, maar vaak is het bij zalf zo dat je zo;n vettige laag over de wondhebt en dat sluit af, wat de genezing niet altijd ten goede komt. Maar als het snel intrekt valt het misschien wel mee.