Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Bandos schreef:Gelukkig zijn niet alle bulten of tumoren meteen kanker.Dat is ook alleen vast te stellen dmv een bioptie van zo'n bult af te nemen en in het lab te onderzoeken op kwaadaardige cellen.Een tumor kan heel goed ook goedaardig zijn.Het is altijd zaak om bulten goed in de gaten te houden,en bij twijfel er een goede dierenarts bij te halen.Op dit gebied is dat de enigste vakman/vrouw!!En kwaadaardige tumoren kunnen wel degelijk zeer snel groot worden,soms in enkele weken tijd.Maar geen paniek hoor,de meeste bulten bij paarden zijn goed te genezen of verdwijnen vanzelf weer.Esmee ik blijf duimen voor jullie hoor!!
.
Bandos schreef:Beste Esmee,ik denk dat je echt helemaal uit het veld ben geslagen door deze nare ervaring.Maar hoe is het nu met jullie paardje en met jullie zelf??Groetjes.
het gaat tot nu toe heel goed. Mijn moeder is weer aan het trainen ermee,en dat doet ze prima. De kans is er dat het terug komt helaas. We hopen van niet natuurlijk.
Leanee schreef:hm.. het kan wel, maar kanker is best wel vergezocht vind ik.. maarjaa uiteindelijk is de DA die er een conclusie uit moet trekken
mijn pony heeft ook een gezwel gehad in haar lies, maar die was gelukkig goedaardig. die is weggehaald en naar het lab opgestuurd voor meer info. en er was wel iets kans dat het terug zou komen maar die kans was niet groot. heel veel sterkte!!