Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
QuijoSavan schreef:Zadelmaker laten kijken of het past.
Vervolgens; longeren met slofje/passoa; laag en rond, met zn neus bij zn knieën om zn rug en lendene te laten gebruiken.
Met rijden; intstructrice vinden die eerst kijkt naar laag en ontspannen en rechtrichten dan oprichting/in krul trekken en actief achterbeen etc.
edit: bij longeren ook hulp vragen, want dit kan je ook verknallen. Je moet dan even de kneepjes leren v/d juiste persoon!
en nu weet ik het allemaal even niet meer : vincenza schreef:
je handen zijn te laag, je ellebogen niet gebogen met als gevolg je kan niet meeveren met de beweging en dus kan hij niet naar voren, hij wordt tegengehouden aan de voorkant
stel: jij wil naar voren toe en er staat iemand achter je (jij op zijn rug dus) die je tegenhoudt met een touwtje, kan jij dan weg?
Neen, maar als diegene meeloopt en het touwtje met jou mee laat vieren, ja dan kan je wel weg.
dat is ongeveer het idee en dan komt er nog veel meer bij kijken helaas.
)
vincenza schreef:je kan naar adb en daar op stage
het is die 300 euro meer dan waard
en je hebt een fijn paardje, echt, het voelt goed
dus even "doorzagen bij uwe mama en papa of misschien de bomma" (kom zelf uit antwerpen)
het is die 300 eurookes en uw paardje meer dan waard!
(heb nu zelf stage bij hem gehad en super! ik ga binnenkort weer).
en met ouwen bucht kunde nie werken he madammeke
is al op. Ik werk voltijds en bovendien heb ik geen trailer en ken ik ook niemand met een trailer...
Dit zal wel door de omschakeling van het weer komen of van het feit dat hij maandag niet gereden is en maar een 1.5 uurtje op de wei heeft gestaan. Of kan het door het zadel naar achter te leggen?
Ik heb hem ook vrij los gelaten vooraan. FlashyFreddy schreef:Hoi!
Dat lijkt me inderdaad wel de moeite waar maar dat zal pas voor volgend jaar zijn ( misschien) want mijne congeeis al op. Ik werk voltijds en bovendien heb ik geen trailer en ken ik ook niemand met een trailer...
En mama, papa, de bomma...gaan mij niet sponsoren vrees ik.
Wel jammer want het lijkt me ook de moeite.
Maar er moet toch nog een andere manier zijn?
Nu heb ik gisteren het zadel wat verder naar achteren gelegd en dat zit ook heel anders.
Hij was echt heel vlot gisteren, ik kon hem met momenten amper bijhoudenDit zal wel door de omschakeling van het weer komen of van het feit dat hij maandag niet gereden is en maar een 1.5 uurtje op de wei heeft gestaan. Of kan het door het zadel naar achter te leggen?
Ik heb hem ook vrij los gelaten vooraan.
Alleen bij de galop lijkt het soms of hij gaat over zijn eigen poten vallen : dan buigt hij zijn hoofd zo diep.Wel raar.

Denk je dat het echt door dat zadel kwam!? Want zo heel veel verder naar achter had ik het nu ook niet gelegd, ik denk een cm of 2-3.
dan graag hoor!!
Citaat:Ze liet me dan even 5 minuutjes inrijden zoals ik altijd doe
: hij was heel erg vlot in de draf, reageerde op mn beenhulpen ( wel niet bij een lichte druk van de kuit, ik moest wel met mijn hiel benen geven, maar niet de zweep gebruiken). Citaat:Bij het begn van het rijden als ik de eerste paar rondes draaf dan draait hij zijn hoofd scheef. Precies of hij wil ergens onderdoor kijken...Bij mijn bijruiter heeft hij dit ook. Geen idee wat dit wil zeggen...

Citaat:IS dat goed? Of kan ik nog meer doen?
vincenza schreef:ja, toch kom ik weer op hetzelfde uit: RECHTRICHTEN.
). Heb hem eerst ook naar referenties gevraagd : verschillende ruiters die op topniveau rijden laten hun paarden ook door hem nakijken. Heb hem wel nergens gevonden op de sites die in dit topic werden doorgegeven.